فوت ۴ بیمار مبتلا به آنفلوآنزا در رفسنجان

۱۳۹۴/۰۹/۱۳ - ۱۹:۴۶:۳۸
کد خبر: ۳۴۶۲۷۱
فوت ۴ بیمار مبتلا به آنفلوآنزا در رفسنجان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با بیان اینکه در 10 روز گذشته تلفات آنفلوآنزا کاهش داشته است، گفت: تا‌کنون چهار نفر بر اثر ابتلا به آنفلوآنزا در رفسنجان جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با بیان اینکه در 10 روز گذشته تلفات آنفلوآنزا کاهش داشته است، گفت: تا‌کنون چهار نفر بر اثر ابتلا به آنفلوآنزا در رفسنجان جان خود را از دست داده‌اند.

علی اسماعیلی ندیمی ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه رفسنجان با بیان اینکه آنفلوآنزا بیماری‌ای است که در فصل سرما شیوع می‌یابد، اظهار داشت: علائم این بیماری تب و لرز و درد عضلانی است و افرادی که سابقه بیماری آسم، ریوی، دیابت، قلبی و کلیوی دارند بیشتر در معرض خطر هستند‌.

وی بیان داشت: ‌برای بیش از 90 درصد مبتلایان به این بیماری درمان خاصی وجود ندارد، افرادی که در ابتدای ابتلا هستند حتماً به پزشک مراجعه کنند و اجازه ندهند که این بیماری کهنه شود.

اسماعیلی‌ندیمی تصریح کرد: افراد‌ پس از مراجعه، استفاده از مایعات گرم و سوپ را در برنامه خود قرار دهند تا این بیماری از بدن ریشه‌کن شود.

وی با اشاره به اینکه مهمترین خطر‌ در این رابطه گرفتاری ریوی است که فرد بیمار همراه با سرفه‌های خشک پس از چند روز خلط‌های آغشته به خون دارد، ادامه داد: این بیماران حتماً باید به پزشک مراجعه کنند و تحت درمان قرار گیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان تأکید کرد: مادران باردار و افرادی که بیماری پیش زمینه‌ای دارند در اماکن شلوغ حضور نیابند، زیرا امکان شیوع بیماری وجود دارد و افرادی هم که به این بیماری مبتلا هستند به‌ طور مکرر دست‌های خود را با صابون بشویند و ماسک بزنند.

وی با بیان اینکه در بیمارستان علی‌بن‌ابیطالب(ع) رفسنجان بخش ویژه تنفسی راه‌اندازی شده و با اقدامات خاص از بیماران مراقبت‌های ویژه می‌شود، توصیه کرد: ملاقات این بیماران ممنوع است و از مردم خواستار همکاری با بیمارستان هستیم.

این مسئول همچنین به وجود واکسن کافی برای درمان آنفلوآنزا اشاره کرد و عنوان کرد: آمادگی لازم برای واکسیناسیون تمام‌ مادران باردار در رفسنجان را داریم و امیدواریم تلفات در این زمینه را کاهش دهیم.

وی متذکر شد: طی 10 روز گذشته تلفات با بیماری آنفلوآنزا در رفسنجان کاهش یافته و چهار نفر مبتلا که بیماری پیش زمینه‌ای داشتند، فوت کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز