اتحادیه اروپا با نزدیک شدن به ترکیه اشتباه بزرگی مرتکب شد

۱۳۹۴/۰۹/۱۵ - ۱۰:۰۵:۱۲
کد خبر: ۳۴۶۶۸۶
اتحادیه اروپا با نزدیک شدن به ترکیه اشتباه بزرگی مرتکب شد
روزنامه «ال بوسون» چاپ مادرید روز شنبه با انتشار گزارشی نوشت: اتحادیه اروپا با نزدیکی به ترکیه برای کنترل پناهجویان و مبارزه با داعش مرتکب اشتباه بزرگی شده است.

به گزارش روی خط رسانه های خبرگزاری برنا، ال بوسون در ادامه این مطلب آورده است: واقعیت این است که اتحادیه اروپا دیگر با آتش بازی نمی کند؛ بلکه جان انسانها را بازیچه خود قرار داده است؛ دیگر، دیدن صحنه هایی از مهاجرت صدها هزار نفر که کودکان بسیاری در بین آنها حضور دارند و در زیر سرما و باران در جاده ها و راه های اروپا راه می روند، ما را تحت تأثیر قرار نمی دهد.
این روزنامه افزود: ما به تخدیر وجدانمان پرداخته ایم و می گوییم که اروپا نمی تواند همه را بپذیرد و این توجیه را مطرح می کنیم که اسلامگرایان افراطی بسیاری در بین پناهجویان وجود دارند.
رسانه اسپانیایی تصریح کرد: اتحادیه اروپا جان انسانها را به دلیل نوع مذاکراتش با ترکیه به خطر انداخته است. ما اسپانیایی ها، سیاستمدارانمان و کل اتحادیه اروپا اکنون می خواهیم سری راحت بر بالین بگذاریم و خود را از شر مهاجران خلاص کنیم. 
این نشریه اضافه کرد: آنچه بر سر آنها می رود، دیگر برایمان بی اهمیت است و همین رفتار در آینده مشکلات بیشتری را برایمان به بار خواهد آورد. احزاب بزرگ و متوسط اسپانیا معاهده مبارزه با تروریسم را امضا کرده اند و از مشکل اصلی که فقر و بیکاری است، فارغ شده اند. 
در ادامه این گزارش آمده است: این سنگدلی که در درون ما در حال شکل گیری است، همانی است که در مقابل همه مشکلات فقر، نبود مسکن و گرسنگی که ما را احاطه کرده، ابراز بی تفاوتی می کند.
ال بوسون نوشت: اما این بازی اتحادیه اروپا با آتش، هرچه بیشتر به جلو می رود ابعاد خرابکارانه تری پیدا می کند. در زمان حاضر این طور وانمود می کنند که ترکیه کلید مشکل را در دست دارد. آیا فراموش کرده ایم که ترکیه با مافیای ارسال مهاجران همکاری داشته است؟ 
روزنامه تصریح کرد: چرا فراموش می کنیم که ترکیه بیشتر به بمباران کُردها پرداخته تا به تروریست های داعش؟ چرا چشمانمان را بر روی حقیقتی که روسیه در باره انتقال نفت توسط داعش به ترکیه افشا کرده، می بندیم؟ چرا باید سه میلیارد یورو به کشوری بدهیم که خود یکی از مسؤولان اصلی جنگ در سوریه و روانه شدن سیل مهاجران بوده است؟ 
رسانه افزود: آیا این امکان وجود ندارد که ترکیه به این و آن روش در حال حمایت از داعش است؟ آیا این تصادفی بوده که هواپیمای روسی که هیچ تهدیدی برای ترکیه نبود از سوی این کشور سرنگون شد؟ چه تضمینی داریم که سه میلیارد یورویی که اتحادیه اروپا به ترکیه داده تا که رنج و سختی پناهجویان را کاهش دهد، به مقاصد دیگر غیر انساندوستانه نخواهند رفت؟ 
نشریه ادامه دا :حالا می خواهند به ترکیه اجازه ورود به اتحادیه اروپا را هم بدهند. آیا همین کشور را به دلیل نقض حقوق بشر از ورود به این اتحادیه منع نکرده بودیم؟ 
به نوشته ال بوسون، این چوب حراج زدن به اتحادیه اروپا بی شک توسط دولتمردان او صورت می گیرد که با نظر شهروندانش که می بایستی تصمیم گیرندگان واقعی آن باشند، بسیار متفاوت است. این سیاست اتحادیه اروپا نه تنها آینده این قاره، بلکه آینده جهان را به مخاطره می اندازد. 

منبع:ایرنا

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز