مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان خبر داد

نجات مسافران نور آبادی در گردنه های برفگیر لرستان

۱۳۹۴/۰۹/۱۵ - ۱۵:۲۱:۰۰
کد خبر: ۳۴۶۹۳۱
نجات مسافران نور آبادی در گردنه های برفگیر لرستان
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان گفت: در یک عملیات تیمی منسجم 124 نفر از مسافران در راه مانده در گردنه گاماسیاب شهرستان دلفان (نورآباد) ابتدا رهاسازی و سپس در مناطق امن اسکان داده شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا از خرم‌آباد، حسین‌رضا مرادی ظهر امروز از ادامه خدمات‌رسانی هلال‌احمر لرستان در سطح استان لرستان خبر داد و اظهار کرد: با توجه به تداوم بارندگی‌ها در چند روز اخیر، عوامل، اماکن و پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای همچنان در جهت ارائه خدمات امدادی در آمادگی کامل قرار دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان در ادامه گفت: در یک عملیات تیمی منسجم 124 نفر از مسافران در راه مانده در گردنه گاماسیاب شهرستان دلفان (نورآباد) که در 30 خودروی سبک و سنگین گرفتار شده بودند، ابتدا رهاسازی و سپس در مناطق امن اسکان داده شدند.

مرادی افزود: در راستای تقویت و بازتوانی نیروهای امدادی دوره‌های آموزشی طبق برنامه و به صورت منظم در حال اجرا است، به عنوان مثال هم اکنون در شهرستان خرم‌آباد دوره تخصصی سرپناه و اسکان اضطراری و دوره تخصصی پشتیبانی در عملیات در مقطع برادران به مدت سه روز از دیروز (14 آذر) در حال برگزاری است که امیدواریم خروجی این دوره‌ها در بدنه جمعیت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی در پایان اضافه کرد: لازم به یادآوری است که برگزاری دوره‌های آموزشی تا پایان سال طبق جدول زمان‌بندی برنامه‌ریزی شده و انتظار می‌رود، تا اواخر بهمن‌ماه سال‌جاری انجام پذیرد و هم اکنون دوره آموزشی پیش‌بیمارستانی در شعب سراسر استان در 9 شهرستان در دو مقطع برادران و خواهران به استعداد 270 نفر در راستای تربیت امدادگران و نجات‌گران متخصص در حال برگزاری است.

نظر شما