مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران:

مدارس فرهنگ برای تقویت علوم انسانی است

۱۳۹۴/۰۹/۱۷ - ۱۰:۱۶:۱۳
کد خبر: ۳۴۷۵۰۵
مدارس فرهنگ برای تقویت علوم انسانی است
مدیرکل آموزش‌ و پرورش شهر تهران با اشاره به اینکه پذیرش دانش‌آموزان رشته علوم انسانی در مدارس فرهنگ با هدف تقویت این رشته است، گفت:‌رشته علوم انسانی باید به جایگاهی برسد که شایسته آن است.

 به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، اسفندیار چهاربند در خصوص تصمیم آموزش و پرورش شهر تهران مبنی بر ثبت‌نام داوطلبان ورود به رشته علوم انسانی صرفاً در مدارس فرهنگ اظهارکرد: براساس هدف عملیاتی 15 در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید نسبت به اصلاح محتوا، ارتقای جایگاه، افزایش کیفیت و کارآمدی علوم انسانی در نظام تعلیم و تربیت رسمی و عمومی مبتنی بر مبنای دینی در چارچوب نظام معیار اسلامی اقدام کنیم.

وی افزود: برای محقق شدن این هدف سند تحول بنیادین دو راهکار 15.2 و 15.6 لحاظ شده است. در راهکار 15.2 آمده است که آموزش و پرورش مکلف است برنامه‌هایی را به منظور فرهنگ‌سازی در جهت تبیین و تقویت منزلت علوم انسانی تدوین کند و در راهکار 15.6 نیز ذکر شده که باید برنامه‌ای برای گسترش و تقویت مدارس و مجموعه‌های آموزشی و تربیتی خاص علوم انسانی تدوین و اجرا شود.
 
 مدیرکل آموزش‌ و پرورش شهر تهران  تصریح کرد :‌ برنامه‌ای که هم‌اکنون آموزش و پرورش شهر تهران ارائه کرده این است که از ظرفیت مدارس دولتی فرهنگ که قدمتی 15 ساله دارند و آموزش خاص علوم انسانی را انجام می‌دهند، استفاده شود. برهمین اساس مدارس فرهنگ در سطح شهر تهران از 12 مدرسه موجود به تعداد 40 مدرسه افزایش می‌یابد. این مدارس به لحاظ نام با یکی از مدارس غیردولتی مشابهت دارند اما به صورت رسمی هیچ ارتباطی با مدرسه غیردولتی همنام خود ندارند.
مدارس فرهنگ به تحقق اهداف سند تحول بنیادین منجر می‌شود.
 
 چهاربند بیان کرد: اگر موفق شویم در سال تحصیلی آینده حدود 40 مدرسه فرهنگ در شهر تهران داشته باشیم مطابق راهکار 15.6 سند تحول اقدام به گسترش و تقویت مدارس و مجموعه‌های آموزشی و تربیتی خاص علوم انسانی کرده‌ایم. امیدواریم این کار منجر به محقق شدن اهداف عملیاتی سند تحول شود.
 
 مدیرکل آموزش‌ و پرورش شهر تهران در پاسخ به این پرسش که برخی کارشناسان این اقدام آموزش و پرورش را محدودسازی رشته علوم انسانی می‌دانند چرا که مدارس فرهنک ضوابط خاصی را برای ثبت‌نام داشته و شهریه نیز دریافت می‌کنند همین موضوع منجر می‌شود برخی دانش‌آموزان از ورود به رشته علوم انسانی باز بمانند، گفت:‌ هزینه‌های مرتبط با این مدارس سرمایه‌گذاری است که در آموزش‌ و پرورش انجام خواهیم داد و خانواده‌ها متحمل هزینه‌ای نخواهند شد.
 وی ادامه داد:‌ برای ارتقای جایگاه علوم انسانی باید دانش‌آموزان مستعد انتخاب شوند البته ممکن است در ضوابط پذیرش دانش‌آموزان در مدارس فرهنگ نیز تغییراتی اعمال شود تا علاقمندان به رشته علوم انسانی آسان‌تر بتوانند به این رشته و مدارس فرهنگ وارد شوند.

 چهاربند تأکید کرد: اقدام آموزش و پرورش شهر تهران با هدف تقویت رشته علوم انسانی است با این تصمیم رشته علوم انسانی قرار است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز