سخنگوی آموزش‌وپرورش شهرتهران در گفت و گو با برنا:

مدارس فرهنگ هیچ ارتباطی با مدرسه غیردولتی همنام خود ندارند

۱۳۹۴/۰۹/۱۷ - ۱۰:۳۷:۲۱
کد خبر: ۳۴۷۵۲۲
مدارس فرهنگ هیچ ارتباطی با مدرسه غیردولتی همنام خود ندارند
مسعود ثقفی: مدارس فرهنگ به لحاظ نام با یکی از مدارس غیردولتی مشابهت دارند اما به صورت رسمی هیچ ارتباطی با مدرسه غیردولتی همنام خود ندارند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، مسعود ثقفی، سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران، در رابطه با تصمیم جدید این سازمان مبنی بر ارائه رشته علوم انسانی در مدارس فرهنگ در گفت و گو با خبرنگار آموزش خبرگزاری برنا، گفت:  براساس هدف عملیاتی 15 در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید نسبت به اصلاح محتوا، ارتقا جایگاه، افزایش کیفیت و کارآمدی علوم انسانی در نظام تعلیم و تربیت رسمی و عمومی مبتنی بر مبنای دینی در چارچوب نظام معیار اسلامی اقدام کنیم.

ثقفی با بیان اینکه "برای محقق شدن سند تحول بنیادین دو راهکار 15.2 و 15.6 لحاظ شده است" افزود: در راهکار 15.2 آمده است که آموزش و پرورش مکلف است برنامه‌هایی را به منظور فرهنگ‌سازی در جهت تبیین و تقویت منزلت علوم انسانی تدوین کند و در راهکار 15.6 نیز ذکر شده که باید برنامه‌ای برای گسترش و تقویت مدارس و مجموعه‌های آموزشی و تربیتی خاص علوم انسانی تدوین و اجرا شود.

وی بیان کرد: برنامه‌ای که هم‌اکنون آموزش و پرورش شهر تهران ارائه کرده این است که از ظرفیت مدارس دولتی فرهنگ که قدمتی 15 ساله دارند و آموزش خاص علوم انسانی را انجام می‌دهند، استفاده شود. برهمین اساس مدارس فرهنگ در سطح شهر تهران از 12 مدرسه موجود به تعداد 40 مدرسه افزایش می یابد. که با توجه با آمار دانش آموزی موجود، این تعداد برای شهر تهران کفایت می کند. همچنین، این مدارس به لحاظ نام با یکی از مدارس غیردولتی مشابهت دارند اما به صورت رسمی هیچ ارتباطی با مدرسه غیردولتی همنام خود ندارند.

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران، بیان کرد: اگر موفق شویم در سال تحصیلی آینده حدود 40 مدرسه فرهنگ در شهر تهران داشته باشیم مطابق راهکار 15.6 سند تحول اقدام به گسترش و تقویت مدارس و مجموعه‌های آموزشی و تربیتی خاص علوم انسانی کرده‌ایم. امیدواریم این کار منجر به محقق شدن اهداف عملیاتی سند تحول شود.

ثقفی در پاسخ به این پرسش که برخی کارشناسان این اقدام آموزش و پرورش را محدودسازی رشته علوم انسانی می‌دانند چرا که مدارس فرهنگ ضوابط خاصی را برای ثبت‌نام داشته و شهریه نیز دریافت می‌کنند همین موضوع منجر می‌شود برخی دانش‌آموزان از ورود به رشته علوم انسانی باز بمانند، گفت:‌ هزینه‌های مرتبط با این مدارس سرمایه‌گذاری است که در آموزش‌ و پرورش انجام خواهیم داد و خانواده‌ها متحمل هزینه‌ای نخواهند شد.

‌وی خاطر نشان کرد: برای ارتقای جایگاه علوم انسانی باید دانش‌آموزان مستعد انتخاب شوند  البته ممکن است در ضوابط پذیرش دانش‌آموزان در مدارس فرهنگ نیز تغییراتی اعمال شود تا علاقمندان به رشته علوم انسانی آسان‌تر بتوانند به این رشته و مدارس فرهنگ وارد شوند.

ثقفی افزود: اقدام آموزش و پرورش شهر تهران با هدف تقویت رشته علوم انسانی است با این تصمیم رشته علوم انسانی قرار است پوست‌اندازی کند و به جایگاه شایسته خود برسد.

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران، در پایان گفت: با تمام تمهیدات در نظر گرفته شده برای اجرای این برنامه اگر بنا به ضرورتی این مداس پاسخگوی تمام متقاضیان نباشند از ظرفیت تمام مدارس آموزش و پرورش مانند سمپاد، نمونه دولتی و هیئت امنایی استفاده خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز