معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

برگزاری سلسله همایش های "فصل حضور" با موضوع فناوری هسته ای

۱۳۹۴/۰۹/۱۷ - ۱۰:۵۲:۲۳
کد خبر: ۳۴۷۵۳۳
برگزاری سلسله همایش های فصل حضور با موضوع فناوری هسته ای
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به تجربه موفق سازمان دانش آموزی در سال گذشته در خصوص مشارکت در فراخوان ملی پرسش مهر، امسال نیز جریان سازی و برگزاری همایش های تبیینی پرسش مهر شانزدهم به این سازمان واگذار شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، دکتر حمیدرضا کفاش با بیان اینکه اصلی ترین مأموریت سازمان دانش­آموزی تربیت اجتماعی است که از طریق میدان داری تربیتی اتفاق می افتد، اظهار داشت: در خصوص پرسش مهر جناب آقای دکتر روحانی رئیس جمهور محترم نیز این سازمان با میدان گشایی برای دانش آموزان عزیز تلاش دارد تا نقش خود را در اجتماعی شدن دانش آموزان حول محور دستاوردهای هسته ای ایران اسلامی ایفا کند.

وی در ادامه افزود: مهم آن است که طیف گسترده ای از دانش آموزان از طریق سلسله همایش های فصل حضور به میدان بیایند و ضمن بحث و گفتگو در این خصوص در مسیر وحدت ملی برای حفظ منافع ملی گام بردارند.
 
کفاش با بیان اینکه موضوع هسته ای چیزی نیست که مخصوص یک گروه خاصی از جامعه باشد، گفت: اساساً ره­آورد توانمندیهای علمی افزایش قدرت و امنیت ملی است از این رو حضور همگان در حفظ و توسعه این دستاوردها ضروری و غیرقابل انکار است.
 
رئیس سازمان دانش آموزی با بیان اینکه اصلی ترین نقطه تمرکز سازمان دانش آموزی و معاونت پرورشی مدرسه است،خاطر نشان کرد: 30 هزار کرسی آزاد اندیشی در سطح مدارس دوره اول و دوم متوسطه با تدبیر مدیریت مدارس برگزار خواهد شد و به تبع آن 700 همایش منطقه ای و شهرستانی و 32 همایش استانی فصل  حضور در راه است.
 
کفاش افزود: در بهمن ماه سال جاری همایش مرکزی "فصل حضور" در شهر تهران و با حضور یکی از معاونین رئیس جمهور، وزاری آموزش و پرورش و امور خارجه، اساتید دانشگاه و حضور گسترده جمعی از دانش آموزان و فرهنگیان برگزار خواهد شد.

معاون پرورشی و فرهنگی در پایان ضمن یادآوری سوال رئیس محترم جمهور با عنوان« بعد از توافق هسته ای و لغو تحریم ها، فرصت های پیش روی ما چیست؟ و چگونه باید به بهترین وجه از این فرصت ها استفاده کنیم؟» از همگان خواست نظرات و دیدگاههای خود را به دبیرخانه پرسش مهر شانزدهم ارائه کنند.

نظر شما