دبیر سمن حافظان میراث تون شهرستان فردوس؛

سمن ها برای حفاظت از میراث فرهنگی وارد میدان شوند

۱۳۹۹/۰۳/۲۹ - ۱۰:۲۱:۰۷
کد خبر: ۱۰۱۶۸۴۸
سمن ها برای حفاظت از میراث فرهنگی وارد میدان شوند
ارغشی بیان کرد: هر گونه حفاظت از بافت تاریخی نیازمند همکاری جوامع محلی از جمله تشکل‌های مردمی، کارشناسان و متولیان امر است و بر همین اساس سازمان‌های مردم‌نهاد در جایی که دستگاه‌های اداری به علت پیچیدگی موضوع برای احیا و حفظ بافت باارزش شهرها اقدام نمی کنند، کار بزرگی را شروع کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی طاهره ارغشی دبیر سمن حافظان میراث تون شهرستان فردوس با بیان این که نسل جدید نسبت به میراث فرهنگی و حفظ ارزش بافت کهن شهرها بی‌تفاوت است، گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد (سمن) برای حفاظت از میراث فرهنگی و حفظ ارزش بافت باارزش و کهن شهرها وارد میدان شده‌اند.

ارغشی در حاشیه افتتاح نمایشگاه موزه سنگ در شهرستان فردوس بر نقش تشکل‌های مردم نهاد در احیای بافت باارزش شهرها افزود: هر گونه حفاظت از بافت تاریخی نیازمند همکاری جوامع محلی از جمله تشکل‌های مردمی، کارشناسان و متولیان امر است و بر همین اساس سازمان‌های مردم‌نهاد در جایی که دستگاه‌های اداری به علت پیچیدگی موضوع برای احیا و حفظ بافت باارزش شهرها اقدام نمی کنند، کار بزرگی را شروع کرده‌اند.

وی تصریح کرد: سمن‌های در شهرستان ها و به طور خاص در شهرهای کوچک، باعث جلب مشارکت مردم شده و این مناطق را در جهت شناسایی، معرفی و احیای آثار تاریخی و میراث معنوی و فرهنگ سازی برای مسوولیت پذیری در حوزه میراث فرهنگی به پویایی رسانده است.

دبیر سمن حافظان میراث تون بیان کرد افتتاح موزه سنگ با همکاری دهکده سنگ با حضور معاون سیاسی امنیتی شهرستان فردوس، رئیس شورای شهر و مسئول میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان فردوس برگزار گردید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز