مهدی قناد سرپرست معاونت امور جوانان:

کاهش مسائل ازدواج پیشگیری از تضعیف بنیان خانواده است

۱۳۹۹/۰۵/۰۲ - ۲۱:۳۷:۱۱
کد خبر: ۱۰۳۳۳۴۸
معاون امور جوانان بیان کرد: زمانی که ازدواج صورت بگیرد و ساختار خانواده تشکیل شود تغییر آن بسیار مشکل است و تنها می توان کارکردهای مشکل زا را کاهش داد.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، سرپرست معاونت امور جوانان این اداره کل با مرکز مشاوره دانشگاه بیرجند در خصوص چگونگی برگزاری دوره های آموزشی پیش از ازدواج و در نظر گرفتن شرایط آسیب پذیر کرونا برگزار شد.

مهدی قناد بر لزوم آموزش پیش از ازدواج برای پیشگیری از تشکیل ساختارهای مشکل زا تأکید کرد و گفت: زمانی که ازدواج صورت بگیرد و ساختار خانواده تشکیل شود تغییر آن بسیار مشکل است و تنها می توان کارکردهای مشکل زا را کاهش داد.
وی بیان داشت: طی بخشنامه هیئت محترم وزیران، وزارت ورزش و جوانان به عنوان متولی اصلی آموزش­های قبل از ازدواج برای جوانان تعیین گردیده و برگزاری مناسب و دقیق این کارگاه ها در ارتقای علمی و عملی مخاطبان نقش آفرین است و از افزایش طلاق در جامعه به شدت پیشگیری می کند.
سرپرست معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گفت: عدم آموزش زوج های جوان در مقوله ازدواج از عوامل اصلی بروز مشکلات جبران ناپذیر می باشد ، به همین منظور ارائه آموزش های پیش از ازدواج به عنوان شاه بیت اقدامات کنترل و کاهش مشکلات در زندگی زوجین مطرح است.
مهدی قناد ضمن بیان اینکه بایستی آموزش های پیش از ازدواج ویژه جوانان به گونه ای باشد که در مراحل رشد خود تحت تاثیر این آموزش ها به تدریج برای زندگی مشترک آماده شوند، گفت: بحث مشاوره باید کاملاً تخصصی، علمی و کارشناسی باشد و سپردن امر مشاوره به افراد غیر فن و صاحب نظر اشتباه بزرگی ست.

 

 
 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز