اولین جلسه شورای داوری طرح ها:

حمایت از تولیدات فرهنگی و رسانه ای با موضوع ازدواج و خانواده

۱۳۹۹/۰۵/۲۷ - ۱۰:۵۷:۵۸
کد خبر: ۱۰۴۵۱۳۶
حمایت از تولیدات فرهنگی و رسانه ای با موضوع ازدواج و خانواده
قناد بیان کرد: هدف از برگزاری این نشست بررسی راهکارهای افزایش اطلاعات و آگاهی های جوانان و خانواده ها از طریق رسانه به عنوان یکی از منابع سواد جامعه امروز است.

به گزارش خبرگزاری برنا از خراسان جنوبی، سرپرست معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان بیان داشت: ازدواج یکی از مراحل مهم زندگی هر فردی است، به طوری که شاید ورود یا انتقال به دوره بزرگسالی افراد با مقوله ازدواج مطرح می‌شود و از آن جایی که پایه اولیه تشکیل خانواده نیز ازدواج است به توجه بیشتری نیاز دارد.

وی ادامه داد: سلامت ازدواج و مشکلات و آسیب‌های کمتر در این مقوله مهم مستلزم توجه و بررسی دقیق و آگاهانه است، از این رو بودن و همراهی روانشناسان مجرب و ایده پردازان و صاحب نظران متخصص و کارآمد در تمامی زمینه ها در ازدواج موفق غیرقابل انکار و حیاتی است، چرا که هریک به ابعاد مهمی از زندگی، نگاه ویژه دارند که شاید از دید دو طرف مغفول مانده باشد.

مهدی قناد گفت: هدف از برگزاری این نشست بررسی راهکارهای افزایش اطلاعات و آگاهی های جوانان و خانواده ها از طریق رسانه به عنوان یکی از منابع سواد جامعه امروز می باشد که انتظار می رود کارشناسان نظرات تخصصی خود را در این زمینه ارائه دهند. و مسئله مهم این است که روابط صحیح و آگاهانه دو طرف چگونه و از چه زمانی شکل گیرد که آسیب‌زا نباشد. وی ادامه داد: بررسی این مسائل لازم است تا با ایجاد بینش درست، جوانان را در ازدواجی موفق یاری رساند. اقدام دیگری که در این زمینه لازم است تا هدف به طور کامل محقق شود، بررسی نقش مؤثرترین نهاد فکری جامعه، یعنی رسانه است که در جهت‌دهی روابط مطلوب پیش از ازدواج جایگاه ویژه‌ای دارد که براساس دستورالعمل وزارت ورزش و جوانان مقرر گشته از تولیدات محتوا و محصولات چند رسانه ای با محوریت ازدواج و خانواده و با موضوعات توانمندسازی مهارت­های زندگی زناشویی، توانمندسازی در انتخاب صحیح همسر و شکل گیری خانواده سالم، کنترل و کاهش طلاق، توسعه اجتماعی جوانان، فرزند آوری و فرزند پروری و توانمندسازی سواد رسانه ای حمایت گردد.
وی گفت: این محصولات می تواند در قالب : فیلم (مستند، کوتاه، 60 ثانیه­ای، 30ثانیه­ای) ، پویانمایی (انیمیشن)، موشن گرافی، کلی‍پ آموزشی (تصویری)، کتاب وکتابچه آموزشی (دیجیتال) در راستای موضوعات حوزه ازدواج و خانواده و توسعه اجتماعی جوانان، اینفوگرافی- پوستر دیجیتال –کاریکاتور مطرح گردد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز