استاندار خراسان جنوبی:

سازمان های مردم نهاد پل ارتباطی مردم و دولت در انتقال مشکلات هستند

۱۳۹۹/۰۵/۲۸ - ۱۱:۳۷:۲۸
کد خبر: ۱۰۴۵۶۳۳
سازمان های مردم نهاد پل ارتباطی مردم و دولت در انتقال مشکلات هستند
استاندار خراسان جنوبی گفت: سازمان های مردم نهاد، پل ارتباطی بین مردم و دولت در انتقال مسائل و مشکلات می باشند.
به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، معتمدیان  در دیدار جمعی از نمایندگان تشکل ها و سازمان های مردم نهاد، خاطرنشان کرد: با توجه به رویکرد غیرسیاسی دولت یازدهم و دوازدهم به تشکل ها و سازمان های مردم نهاد، شاهد فصل جدیدی از فعالیت ها در این حوزه می باشیم.
 
وی با اشاره به این که نگاه ویژه دولت، رشد کمی و کیفی فعالیت تشکل ها را به همراه داشته، ادامه داد: آمارها نشان می دهد سال گذشته فعالیت سازمان های مردم نهاد استان بیش از ۱۵ درصد رشد داشته است.
به گفته وی، علیرغم اهمیتی که تشکل ها دارند اما بنا به دلایلی در دولت های مختلف ، جایگاه اصلی خود را پیدا نکردند اما با عنایت ویژه دولت، در حال حاضر، شرایط به نسبت گذشته بهتر است و گستردگی و تنوع فعالیت های سازمان های مردم نهاد، نشان دهنده جایگاه این تشکل ها در حوزه های مختلف است.
 
استاندار با تأکید بر این که فعالان سازمان های مردم نهاد بدون هیچ چشمداشت مادی و به صورت داوطلبانه در حال فعالیت می باشند، تصریح نمود: حضور و مشارکت تشکل ها در مباحث آسیب های اجتماعی، اشتغال، سلامت، محیط زیست، حقوق شهروندی، دفاع مقدس و... قابل تقدیر است.
 
معتمدیان با اشاره به نقش سازمان های مردم نهاد در مباحث اجتماعی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین اقدامات، جلب مشارکت های مردمی است و مردم استان خراسان جنوبی در این زمینه پیشقدم هستند و با وجود محدودیت های مالی، در امور خیریه پیشرو می باشند.
 
وی، نمونه هایی از زمینه های مشارکت مردم را نام برد و گفت: یکی از موضوعاتی که با مشارکت مردم، نتایج مطلوبی به همراه داشت، همین جریان بیماری کرونا بود که به همت مردم ، به اقشار آسیب دیده از این بیماری، کمک های قابل توجهی ارائه شد.
 
استاندار سپس از مسائل و مشکلات استان گفت و به تشریح اقدامات و برنامه هایی پرداخت که در راستای محرومیت زدایی از استان اجرایی شده است.
 
معتمدیان از حاشیه نشینی، گستردگی بافت های فرسوده، کودکان کار، زباله گردی و.. به عنوان مشکلات استان یاد کرد و گفت: برخی آسیب های اجتماعی، استان را تهدید می کند لذا برای رفع آنها برنامه های متعددی در دستور کار استان قرار گرفته است.
 
به گفته وی، طرح های مسکن شهری و روستایی، خوشه های صنایع دستی، کمک به تغییر بافت های فرسوده، ایجاد مجتمع های گلخانه ای، نصب نیروگاه های خورشیدی خانگی، افزایش سطح خدمات در روستاها و مواردی از این دست، از جمله اقداماتی است که به طور جدی در استان در دست اقدام می باشد.
 
وی تأکید کرد: شرط موفقیت ما در این برنامه ها، مشارکت و همراهی مردم است و تشکل ها می توانند در این زمینه نقش بسزایی داشته باشند.
 
استاندار اظهار داشت: طرح ها و برنامه های تشکل ها و سازمان های مردم نهاد در زمینه رفع مشکلات استان، مورد حمایت ویژه قرار می گیرد.
 
شایان ذکر است: نمایندگان سازمان های مردم نهاد حاضر در این جلسه از حوزه های فعالیتی خود گفتند و به تشریح اقدامات و برنامه های خود پرداختند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز