حضور استاندار خراسان جنوبی در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا

۱۳۹۹/۰۸/۲۵ - ۰۹:۵۷:۳۵
کد خبر: ۱۰۸۷۷۸۷
دکتر روحانی به اهمیت ضمانت اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا اشاره کرد و گفت: اگر مصوباتی تصویب و ابلاغ شود اما توسط عده معدودی اجرا نگردد به هدف خود نخواهیم رسید، لذا باید حتماً با اقلیت متخلف برخورد شود.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی،جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا به ریاست دکتر روحانی رئیس جمهور و با حضور ویدئو کنفرانسی دیگر استانداران کشور برگزار شد.
در این جلسه، رئیس جمهور تشدید محدودیت ها و به حداقل رساندن تجمعات و ترددها را ضروری دانست و تاکید کرد: در همین راستا طرحی آماده شده که طی این هفته نهایی خواهد شد و از روز شنبه اول آذرماه در سراسر کشور اجرا می شود.
دکتر روحانی با بیان اینکه اساس این طرح تا پایان کرونا ادامه می یابد، اظهارداشت: افزایش محدودیت ها با این هدف است که مردم کاملاً لمس کنند شرایط فوق العاده است و برای عبور از این شرایط با کمترین ضرر، همه باید یاری کنند.
رئیس جمهور با اشاره به این که دولت و همه دستگاه‌هایی که دولت را در راه مقابله با این بیماری یاری می‌کنند باید الزامات پروتکل‌های بهداشتی را مورد توجه و دقت قرار دهند، گفت: هر چیزی که جزو لوازم مورد نیاز مقابله با این بیماری است از جمله امکانات و تجهیزات توسعه لحظه به لحظه دولت الکترونیک و همچنین کمک سایر دستگاه‌ها و نهادها از جمله نیروهای مسلح به وزارت بهداشت، ضروری است.
دکتر روحانی همچنین به اهمیت ضمانت اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا اشاره کرد و گفت: اگر مصوباتی تصویب و ابلاغ شود اما توسط عده معدودی اجرا نگردد به هدف خود نخواهیم رسید، لذا باید حتماً با اقلیت متخلف برخورد شود.
رئیس جمهور در ادامه به اهمیت موضوع بیماریابی و شناسایی مبتلایان بدون علامت اشاره کرد و گفت: شناسایی بیمارانی که علامت مشخص ندارند و جداسازی این افراد از جامعه و مردم از اهمیت بالایی برخوردار است و این مهم با افزایش تعداد تست‌های تشخیصی امکان‌پذیر خواهد بود که در این راه دولت، وزارت بهداشت و شرکت‌های دانش‌بنیان برای تولید کیت‌های تشخیص سریع بیماری همه تلاش خود را انجام می‌دهد.
رئیس جمهور افزود: موضوع جداسازی و قرنطینه مبتلایان و ردیابی بیماران که با کمک وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام می‌شود نیز یکی از اقدامات مهمی است که در راه مقابله با ویروس کرونا انجام می‌شود و وقتی همه این مراحل را انجام دادیم و باز هم مشکل وجود داشت ناچار به اعمال محدودیت‌های بیشتر می‌شویم.
دکتر روحانی در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم با کمک و همکاری هم و مراعات پروتکل‌ها مثل دور اول بیماری که سرافراز عبور کردیم، در این دور سخت‌تر بیماری هم با کمک و همکاری یکدیگر ان‌شاء الله سرافراز عبور خواهیم کرد.

 

نظر شما