استاندار خراسان جنوبی در ستاد کرونا استان گفت:

هیچ چیز مهم تر از کرونا نیست

۱۳۹۹/۰۸/۲۵ - ۲۱:۰۵:۳۱
کد خبر: ۱۰۸۸۳۲۱
هیچ چیز مهم تر از کرونا نیست
هدف اصلی از برگزاری مکرر جلسات ستاد کرونا، تأکید به مدیران برای اجرای مصوبات و اعمال محدودیت ها، رسیدن به استانی عاری از کروناست.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی؛ ملانوری با بیان این مطلب در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا خاطر نشان کرد: از آن جایی که کرونا بر همه حوزه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، امنیتی و... تأثیر گذاشته لذا کنترل این بیماری بر همه چیز اولویت دارد.
وی، ورود به موضوع پیشگیری و کنترل بیماری را از وظایف همه دستگاه ها برشمرد.
به گفته وی؛ هدف اصلی از برگزاری مکرر جلسات ستاد کرونا، تأکید به مدیران برای اجرای مصوبات و اعمال محدودیت ها، رسیدن به استانی عاری از کروناست.
استاندار با تشکر از واحدهای صنفی استان در رعایت ضوابط اعمال شده گفت: بر اساس آمار ارائه شده توسط کمیته نظارت و ارزیابی، تا پایان روز گذشته - شنبه ۲۴ آبان ماه- ۹۵ درصد واحدهای صنفی استان، پروتکل ها را رعایت نموده و ساعت ۱۸ نسبت به تعطیلی واحد خود اقدام نموده اند.
ملانوری با اشاره به مصوبات جلسه روز گذشته ستاد ملی مبارزه با کرونا تصریح نمود: در این جلسه بر بالا بردن سطح سواد سلامت مردم تأکید شد چرا که مردم باید بدانند هر اقدام و محدودیتی در راستای حفظ سلامت آنهاست.
وی افزود: مردم باید به تصمیمات ستاد اعتماد کنند و در اجرای کامل مصوبات همراهی نمایند.
به گفته وی؛ مدیران دستگاه های اجرایی نیز در همه زمینه ها، برگزاری جلسات و نشست ها، خدمات دهی به جامعه هدف و اجرای رزمایش های کمک های مؤمنانه باید بر رعایت ضوابط بهداشتی دقت داشته باشند.
استاندار به موضوع گسترش خدمات در پهنه دولت الکترونیک اشاره کرد و گفت: باید ساز و کارها را به گونه ای طراحی کنیم که مردم بتوانند خدمات مورد نظر خود را در این قالب از دستگاه ها دریافت کنند و نیازی به مراجعه به ادارات نداشته باشند.
ملانوری اظهار داشت: معرفی این زیرساخت به همه اقشار و گروه ها، این فرصت را فراهم می کند که بخش خصوصی در این قالب فعالیت کند و واحدهای صنفی در این شرایط به راحتی فعالیت نمایند.
وی با اشاره به اعمال محدودیت ها برای ورود افراد به آرامستان ها در پنجشنبه و جمعه گذشته، تأکید کرد: محدودیت ها این هفته هم ادامه دارد.
به گفته وی؛ شهرداران و دهیاران باید در اجرای کامل این محدودیت ها طی هفته های آینده جدیت داشته باشند و تجمع ها ترددها را به حداقل برسانند تا ان شاء الله به زودی شاهد قطع زنجیره کرونا در استان باشیم.
استاندار با تأکید بر ضمانت اجرایی دستورالعمل های ستاد کرونا گفت: روند اجرای این مصوبات باید به طور دقیق از طریق کمیته نظارت و ارزیابی ستاد کرونا کنترل شود.
ملانوری، بیماریابی و شناسایی مبتلایان به کرونا را نیز از نکاتی برشمرد که می بایست با همراهی همه حوزه ها با دانشگاه علوم پزشکی انجام شود.
وی به موضوع گلایه های رسیده از فعالیت دستفروشان اشاره کرد و تصریح نمود: شهرداری ها و دهیاری ها باید فعالیت این گروه را تحت نظارت داشته باشند و با فراهم آوردن سازوکار های لازم از فعالیت دستفروشان بعد از ساعت ۱۸ ممانعت نمایند.
به گفته وی؛ اداره کل ورزش و جوانان نیز باید بر فعالیت باشگاه ها نظارت کافی داشته باشد و پروتکل های بهداشتی لازم برای این گروه را تدوین کرده به منظور ارائه در جلسه بعد در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دهد.
استاندار با تأکید بر این که همه باید تلاش کنیم که استان را از ویروس کرونا پاک نماییم، گفت: ستاد ملی کرونا از شنبه آینده اول آذرماه، محدودیت های جدیدی اعمال می کند و ما هم به عنوان کارگزاران نظام باید از آنها تمکین کنیم.
ملانوری متذکر شد: ما باید با لحاظ همه مسایل و ملاحظات فرهنگی و منطقه ای، صرفاً به جهت حفظ سلامت مردم، در راستای بومی سازی مصوبات اقدام نماییم.
وی با بحرانی خواندن شرایط موجود، اظهار داشت: ادارات و دستگاه ها مکلفند با ارائه راهکارهای لازم از تجمع جامعه هدف خود برای دریافت خدمات جلوگیری نمایند.
به گفته وی؛ نحوه برخورد دستگاه ها با شرایط موجود و خدماتی که در این راستا ارائه می کنند در ارزیابی های دوره ای مدیران تأثیر خواهد داشت.
شایان ذکر است: در این جلسه از فرمانداران که به صورت ویدئو کنفرانسی حضور داشتند، خواسته شد با نظارت کامل بر روند اجرای پروتکل ها در ادارات، واحدهای صنفی و سطح جامعه به گونه ای اقدام نمایند که به زودی شاهد قطع زنجیره بیماری در استان باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز