استاندار خراسان جنوبی خبر داد :

موافقت رئیس دفتر رئیس جمهور، با پیشنهادات توسعه ای خراسان جنوبی

۱۳۹۹/۰۸/۲۷ - ۱۹:۵۰:۰۳
کد خبر: ۱۰۸۹۴۵۵
موافقت رئیس دفتر رئیس جمهور، با پیشنهادات توسعه ای خراسان جنوبی
درخواست تفکیک تنها بخش شهرستان بیرجند با هدف بهبود کیفیت، تسهیل و تسریع در ارائه خدمات به مردم و کاهش وسعت بخش مرکزی مطرح و پیگیری شد.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، ملانوری با اعلام این خبر گفت: به جهت پیگیری پاره ای از مسایل استان، مکاتباتی با دکتر واعظی صورت گرفته بود که امروز طی ملاقاتی این موارد، بحث و بررسی شد. 

وی ادامه داد: در بین نامه های ارسال شده و مطالبات استان، موضوعات متعددی در حوزه های بهداشت و درمان، تقسیمات کشوری، ارتقاء برخی مناطق، کمک به طرح توسعه شرکت کویر تایر و... درخواست شده بود. 

استاندار تصریح نمود: در این دیدار، ضمن تشریح موقعیت مرکز استان، بیرجند و با تأکید بر گستردگی تنها بخش این شهرستان با ۳۰۳ روستا و آبادی دارای سکنه، تفکیک بخش مرکزی مطرح شد. 

ملانوری گفت: درخواست تفکیک تنها بخش شهرستان بیرجند با هدف بهبود کیفیت، تسهیل و تسریع در ارائه خدمات به مردم و کاهش وسعت بخش مرکزی مطرح و پیگیری شد. 

وی تأکید کرد: تفکیک بخش مرکزی بیرجند از مطالبات دیرینه مردم این منطقه است که امیدواریم طرح آن در جلسه هیئت دولت، نتایج خوبی به همراه داشته باشد. 

استاندار ادامه داد: همراهی دولت درخصوص تأمین دستگاه اکسیژن ساز برای  بیمارستان های بشرویه، سربیشه، سرایان و درمیان نیز از دیگر درخواست ها بود. 

ملانوری افزود: در زمینه تأمین آمبولانس، نوسازی خودروهای اورژانس و تخصیص اعتباراتی برای پرداخت مطالبات بخش خصوصی از دانشگاه علوم پزشکی نیز درخواست هایی ارائه شد. 

وی گفت: یکی دیگر از موارد مطرح شده، موضوع طرح توسعه  کویر تایر و تخصیص و تأمین منابع ارزی و ریالی لازم جهت خرید ماشین آلات مورد نیاز در این طرح بود. 

به گفته وی؛ عنایت ویژه به شهرستان خوسف با توجه به ارتقاء بخش ماژان نیز از دیگر موارد بود. 

شایان ذکر است :این ملاقات در دفتر دکتر واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری صورت گرفت.

 

نظر شما