تشدید سرما و یخبندان در خراسان جنوبی

۱۳۹۹/۰۸/۲۸ - ۱۱:۰۴:۵۵
کد خبر: ۱۰۸۹۷۳۱
تشدید سرما و یخبندان در خراسان جنوبی
بنابر اعلام اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی تشدید سرما و یخبندان و افزایش مصرف انرژی در بخش‌های گوناگون از پیامدهای کاهش دما در این استان خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی،از اداره کل هواشناسی در این هشدار سطح زرد (آگاهی) آمده است که با نفوذ توده هوای سرد از عصر امروز (۲۸ آبان) به منطقه، دمای هوا پنج تا هفت درجه سلسیوس کاهش می‌یابد.

این وضعیت تا اواخر وقت جمعه (۳۰ آبان) ادامه دارد و منطقه اثر شامل شهرستان های بیرجند، قاین، سربیشه، درمیان، حاجی آباد (زیرکوه، سرایان، فردوس، طبس، بشرویه، خوسف و نهبندان است.

بنابر اعلام اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی تشدید سرما و یخبندان و افزایش مصرف انرژی در بخش‌های گوناگون از پیامدهای کاهش دما در این استان خواهد بود.

ذخیره سوخت کافی برای سالن‌های پرورشی، استفاده بهینه از حامل‌های انرژی، تخلیه آب سامانه‌های آبیاری تحت فشار و سمپاش‌ها، پوشاندن تنه درختان و نهال‌های جوان و آسیب‌پذیر، جمع‌آوری باقی‌مانده محصولات کشاورزی و انتقال به مکان‌های مناسب از توصیه‌های هواشناسی در این مدت است.

خراسان جنوبی در هفته‌های اخیر با کاهش محسوس دما مواجه بوده به طوری که برخی روزها شهرهای سربیشه و بیرجند در این استان سردترین شهرهای کشور اعلام شدند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز