‍ ‍ ‍ نائب‌رئیس مجلس، در سفر به خراسان جنوبی گفت

نظام اداری معیوب کشور نیازمند اصلاح جدی است

۱۳۹۹/۰۸/۲۹ - ۱۵:۴۴:۱۵
کد خبر: ۱۰۹۰۳۲۰
باید روشی جایگزین مسیر فعلی شود که مدیران هر شهرستان و استان بتوانند به طور مستقیم امکانات و حقوق ملت را دریافت و اجرایی کنند و نیاز به مطالبه و ابراز نیاز به مسئولان مرکزنشین نباشد.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی،دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در جلسه بررسی زیرساخت‌های بهداشت و درمان شهرستان فردوس ضمن بزرگداشت یاد آیت‌الله فردوسی‌پور گفت: نظام اداری کشور نباید به گونه‌ای باشد که مسئولان و مردم شهرستان‌ها بخواهند دنبال حق و حقوق خود در مرکز بروند و این نتیجه نظام اداری معیوب است و این روش آسیب جدی به اعتماد مردم وارد می‌کند و نیاز به اصلاح دارد.

 نائب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: باید روشی جایگزین مسیر فعلی شود که مدیران هر شهرستان و استان بتوانند به طور مستقیم امکانات و حقوق ملت را دریافت و اجرایی کنند و نیاز به مطالبه و ابراز نیاز به مسئولان مرکزنشین نباشد.

 وی تصریح کرد: ثروت و تمدن و قدمت منطقه جنوب استان خراسان باید به دست مردم محلی احیاء شود و نظام اداری و جذب سرمایه‌گذار براساس نظر نخبگان و مسئولان بومی شکل گیرد که نظام اقتصادی بتواند دچار یک جهش قابل توجه شود و‌ نباید برای اخذ یک مجوز از پایین به بالا هر کسی دنبال مسئول بالادستی بدود تا بتواند تایید بگیرد و یک مسیر معیوب است.

 حجت الاسلام مجید نصیرایی هم در این جلسه از توجه دکتر قاضی‌زاده هاشمی نائب رئیس مجلس شورای اسلامی به استان خراسان جنوبی قدردانی کرد.

نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه افزود: منطقه ما هر نقطه آن ثروت و نعمت خدادادی است که متاسفانه دولت‌ها از این فرصت‌های ارزشمند کمتر استفاده کرده‌اند که امید است آشنایی نایب رییس مجلس شورای اسلامی با این حوزه انتخابیه گسترده باعث اقدامات خوب شود.

 سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گلایه کرد و گفت: پروژه‌های نیمه تمام و مشکلات عدیده در شهرستان های غرب استان خراسان جنوبی به روح و روان مردم صدمه وارد کرده و آرامش و نجابت مردمان کویر باعث شده که دولت‌ها توجه کمتری به این مناطق داشته و این حجم از کمبودها ایجاد شود.

 

نظر شما