فردا به این ۳ استان به علت بارش شدید باران و باد و رعد و برق سفر نکنید!

۱۴۰۰/۱۰/۱۵ - ۱۰:۰۱:۴۳
کد خبر: ۱۲۸۲۵۹۸
فردا به این ۳ استان به علت بارش شدید باران و باد و رعد و برق  سفر نکنید!
سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور برای برخی استان‌ها در خصوص طغیان رودخانه‌ها،‌ جاری شدن روان‌آب و آب‌گرفتگی معابر هشدار داد.

به گزارش برنا؛ بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز با ورود سامانه بارشی از غرب کشور در استان‌های واقع در کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان،‌ همدان، مرکزی، جنوب قم، به‌تدریج چهارمحال و بختیاری، اصفهان، شمال فارس،‌کرمان،‌یزد،‌خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان بارش برف و باران، وزش باد شدید و گاهی رعدوبرق پیش بینی شده است.

با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر در اردبیل، گیلان، مازندران،‌گلستان،‌خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش‌ها آغاز می شود. در شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز نیز بارش پراکنده پیش‌بینی شده است.

فردا پنجشنبه سامانه بارشی در شرق و جنوب شرق فعال است و باعث بارش باران،‌وزش باد و کاهش دما در این مناطق می‌شود. بارش‌ها در جنوب خراسان جنوبی، شمال کرمان و برخی مناطق مرکزی سیستان و بلوچستان شدت دارد و سامانه بارشی بعدازظهر فردا از کشور خارج می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی جمعه اکثر مناطق کشور جو آرامی دارند و شنبه و یکشنبه هفته آینده در استان‌های ساحلی دریای خزر بارش‌های پراکنده روی می‌دهد. ضمن این‌که در شهرهای پرجمعیت و صنعتی افزایش آلاینده‌های و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی شده است.

 توصیف سامانه: تداوم فعالیت سامانه بارشی

زمان شروع: پنجشنبه 1400/10/16

زمان پایان: پنجشنبه 1400/10/16

نوع مخاطره: بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، کاهش دما، در نواحی مستعد ریزش تگرگ و در نواحی با اقلیم سرد و مرتفع بارش برف

منطقه اثر: سیستان و بلوچستان، نیمه جنوبی خراسان جنوبی و نیمه شرقی کرمان.

اثر مخاطره: جاری شدن روان‌آب، آبگرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، سیلابی شدن رودخانه‌ها، لغزندگی، پدیده مه و کاهش دید در جاده‌ها، احتمال مسدود شدن جاده‌های کوهستانی و برف گیر، احتمال افت فشار گاز، تاخیر یا احتمال لغو پرواز.

توصیه: پرهیز از توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، بازگشایی آبروها و دهانه پل‌ها، پرهیز از سفرهای غیر ضروری، تجهیز خودروها به ادوات زمستانی و اطمینان از سوخت کافی، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، جمع‌آوری دام‌ها از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، مدیریت در مصرف انرژی و آمادگی فرمانداری‌ها و سایر دستگاه‌های امدادی برای مقابله با رخداد خسارات احتمالی.

نظر شما