معاون اوقاف خراسان جنوبی:

مدرسه حفظ قرآن کریم در خراسان جنوبی راه‌اندازی شد

۱۳۹۵/۰۳/۳۰ - ۱۳:۴۸:۲۸
کد خبر: ۴۱۹۷۰۴
مدرسه حفظ قرآن کریم در خراسان جنوبی راه‌اندازی شد
معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: مدرسه حفظ قرآن کریم در خراسان جنوبی راه‌اندازی شده است و به زودی افتتاح خواهد شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محسن مؤمنی در گفت‌وگو با خبرنگار برنا در بیرجند، اظهار داشت: در راستای تحقق بخشیدن به فرمایشات مقام معظم رهبری و شناسایی و پرورش استعدادهای حفظ قرآن، مدرسه حفظ قرآن کریم در خراسان جنوبی راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: این مدرسه با همکاری موسسه قرآنی بیت‌الاحزان در استان راه‌اندازی می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی بیان داشت: مدرسه حفظ قرآن کریم ویژه برادران در مقطع سنی 14 تا 22 سال است.

مؤمنی تصریح کرد: این مدرسه در دو طرح ارائه می‌شود؛ طرح تابستانه شبانه‌روزی که به مدت 55 روز است و قرآن‌آموزان حافظ 4 جزء از قرآن کریم می‌شوند و طرح یک ساله که حفظ کل قرآن کریم مدنظر است.

وی با اشاره به طرح حفظ کل قرآن کریم، افزود: در این طرح قرآن آموزان باید الزاماً مرخصی تحصیلی بگیرند و ضمن حفظ قرآن، تفسیر و تجوید نیز به آنها آموزش داده می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: این طرح در خراسان جنوبی فقط از سوی اداره‌کل اوقاف برگزار می‌شود.

مؤمنی اظهار داشت: تاکنون بیش از نیم میلیارد تومان برای تجهیز، تکمیل و مرمت مدرسه حفظ قرآن کریم هزینه شده است.

وی ادامه داد: تمامی هزینه‌های احداث این مدرسه از محل موقوفات منطبق هزینه شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: طرح تابستانی این مدرسه بعد از ماه مبارک رمضان و طرح یک ساله نیز از ابتدای مهرماه آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز