رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی خبر داد

رسیدگی به بیش از ۶۴ هزار پرونده در دادگستری خراسان جنوبی

۱۳۹۵/۰۴/۰۱ - ۱۱:۱۶:۱۲
کد خبر: ۴۲۰۶۴۲
رسیدگی به بیش از ۶۴ هزار پرونده در دادگستری خراسان جنوبی
رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی، گفت: در سال گذشته 64 هزار و 107 فقره پرونده در دادگستری استان مورد رسیدگی قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از بیرجند، علیرضا صیفی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه در سال گذشته 982 فقره پرونده طلاق توافقی در دادگستری مورد رسیدگی قرار گرفته است، اظهار داشت: همچنین 428 فقره پرونده طلاق به درخواست زوج و 227 فقره پرونده صدور گواهی عدم امکان سازش به درخواست زوج در دادگستری استان مورد رسیدگی قرار گرفته است.

صیفی با بیان اینکه طلاق‌های توافقی استان در سال 94 نسبت به سال 93 نزدیک به  17 درصد و طلاق به درخواست زوج 20 درصد افزایش داشته است، گفت: همچنین صدور گواهی عدم امکان سازش به درخواست زوج 25 درصد افزایش داشته است.

وی از تشکیل 134 فقره پرونده مربوط به محیط زیست خبر داد و افزود: 198 پرونده مربوط به منابع طبیعی و اراضی ملی مورد رسیدگی قرار گرفته که 229 هکتار از این پرونده‌ها منتهی به رفع تصرف و خلع ید شده است.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در سال گذشته 64 هزار و 107 فقره پرونده در دادگستری استان مورد رسیدگی قرار گرفته است، گفت: از این تعداد 39 هزار و 591 فقره پرونده در دادگستری و 26 هزار و 516 فقره پرونده در شورای حل اختلاف استان مورد رسیدگی قرار گرفته است.

صیفی از فعال بودن چهار شعبه تجدید نظر در خراسان جنوبی خبر داد و افزود: پنج هزار و 573 فقره پرونده در محاکم تجدید نظر استان و 184 فقره پرونده در دادگاه کیفری مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه آخرین موجودی پرونده‌ها در محاکم تجدید نظر 222 فقره و در دادگاه کیفری استان 28 فقره پرونده است، گفت: متوسط زمان رسیدگی پرونده‌ها در شعب تجدید نظر استان 48روز و در دادگاه کیفری 162روز است.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی تصریح کرد: در سال گذشته پنج فقره پرونده قتل در استان وجود داشته که چهار مورد از این پرونده‌ها منتهی به محکومیت شده است و پرونده‌های قتل استان در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال 93 نزدیک به 33 درصد کاهش داشته است.

صیفی با بیان اینکه 29 هزار و 169 فقره پرونده در سال گذشته در دادسراهای عمومی سطح استان مورد رسیدگی قرار گرفته است، افزود: همچنین پنج هزار و 311 فقره پرونده در دادگاه‌های انقلاب استان مورد رسیدگی قرار گرفت که متوسط زمان رسیدگی در دادگاه‌های انقلاب 225روز است.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی تصریح کرد: جرایم مربوط به مواد مخدر، ایراد صدمه بدنی غیرعمدی، رانندگی بدون گواهینامه، سرقت و ضرب و جرح عمدی از پنج اتهام نخست در سطح استان است.

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز