در ماه مبارک رمضان:

مرغ همای رحمت درب خانه نیازمندان را کوبید

۱۳۹۵/۰۴/۰۲ - ۱۲:۲۱:۰۰
کد خبر: ۴۲۱۲۴۲
مرغ همای رحمت درب خانه نیازمندان را کوبید
داوطلبان جمیعت هلال احمر در طرحی با عنوان "همای رحمت"، آرزویشان این است که ماه مبارک رمضان هیچ ‌روزه‌دار نیازمندی بدون سحری و افطاری نماند.

به گزارش خبرگزاری برنا از بیرجند، ماه مبارک رمضان به دلیل توجه بیشتر بندگان به الطاف الهی، فرصتی برای توجه به نیازمندان و محرومان است.

رمضان‌المبارک ماه ضیافت الهی است و چه خوب است بندگان رسم شکرگذاری را با دست‌گیری از نیازمندان به جای آورند.

برخی از دستگاه‌های اجرایی در این ماه عزیز علاوه بر وظایف سازمانی خود، به کمک به نیازمندان و محرومان همت می‌کنند.

یکی از این دستگاه‌ها، جمعیت هلال احمر است، کمک‌های بشردوستانه یکی از وظایف این نهاد است که در ماه مبارک رمضان عنوان "همای رحمت" به خود می‌گیرد.

در طرح همای رحمت، داوطلبان جمعیت هلال احمر از نیمه شعبان شروع به شناسایی نیازمندان و محرومان واقعی می‌کنند و برای جمع‌آ‌وری کمک‌های مردمی در خانه‌های داوطلب آماده می‌شوند.

داوطلبان هلال احمر با جمع‌آوری کمک‌های مردمی در شب‌های ماه مبارک رمضان به خانه نیازمندان رفته و مواد غذایی موردنیاز خانوار را به آنها هدیه می‌کنند.

طرح همای رحمت سراسر همت والای داوطلبانی است که محبت و نوع‌دوستی دستان پرتوان جامعه را بر سر سفره نیازمندان می‌نشاند.

رمضان امسال به گفته معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی، .......نفر از نیازمندان سراسر استان در سفره‌های طرح همای رحمت اطعام شدند.

علی قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار برنا در بیرجند به طرح  سراسری همای رحمت اشاره کرد و گفت: فرهنگ احسان و اکرام مساکین از جمله ارزش‌هایی است که متعلق به صدر اسلام است و در سنت پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) آمیخته شده است.

وی با اشاره به روایات و احادیث، راه قطعی برای ورود به بهشت را حبّ مساکین و فقرا و خدمت به آنان دانست، افزود: در روایتی از پیامبر(ص) آمده که خودتان را محبوب فقرا کنید زیرا دولت در روز قیامت، دولت فقرا است.

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این طرح با همت و تلاش خیران نیکوکار، اعضا و داوطلبان جمعیت هلال احمر در ماه مبارک رمضان به اجرا در می‌آید، گفت: جامعه اسلامی یعنی جامعه منهای تکاثر و منهای فقر، در فرهنگ اسلامی اینچنین برنامه‌هایی کمک می‌کند تا فرهنگ تحقیر فقرا تبدیل به فرهنگ تکریم از فقرا شود.

قاسمی اعضا و داوطلبان را سرمایه‌های جمعیت هلال احمر دانست و اظهار داشت: داوطلبان جمیعت هلال احمر با تمام توان در تمایم صحنه ها حضور فعال دارند.

وی به اهداف حوزه داوطلبان جمعیت هلال احمر اشاره کرد و گفت: ترویج ارزش‌های انسان دوستانه، خدمت رسانی و کمک به ایتام، حفظ کرامت انسانی نیازمندان، ایجاد زمینه مشارکت خیران و نیکوکاران و آگاهی بخشی عمومی نسبت به ماموریت‌ها و برنامه‌های بشردوستانه را از اهداف حوزه داوطلبان جمعیت هلال احمر عنوان کرد.

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی توزیع سبدهای غذایی بر اساس معیارهای علمی در سطوح بیماران صعب العلاج ، زنان سرپرست خانوار یا خانواده‌های بی‌سرپرست، مادران باردار نیازمند، ایتام و خانواده‌های کم برخوردار حاشیه شهرها و روستاهای دور افتاده با حفظ اصل کرامت انسانی را از برنامه های مهم طرح همای رحمت دانست.

قاسمی با تاکید بر اینکه برپایی سفره های مهربانی با مشارکت خیران از جمله برنامه های داوطلبی است، افزود: ایجاد یک جامعه آرام با ترویج فرهنگ ایثار، گذشت و مهربانی محقق می شود.

وی در پایان شماره حساب 25/727095 با شناسه 39000803123 نزد بانک ملت را برای دریافت کمک های نقدی مردم اعلام کرد.

انتهای پیام/

گزارش از عادل اربابی

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز