در سن هشتاد سالگی:

طراح نام آشنای فرش خراسان جنوبی درگذشت

۱۳۹۵/۰۴/۰۳ - ۱۳:۴۱:۳۲
کد خبر: ۴۲۱۸۳۸
طراح نام آشنای فرش خراسان جنوبی درگذشت
استاد پیشکسوت و هنرمند تلاشگر محمدعلی صمیمی اول، طراح نام‌آشنای فرش خراسان‌جنوبی در پی عمری تلاش خستگی ناپذیر سرانجام در سن هشتاد سالگی درگذشت.

به گزارش خبرگزاری برنا از بیرجند، محمد علی صمیمی اول در سال 1314 در روستای سرچاه تازیان، از روستاهای حوالی منطقه دُرُخش از مهمترین مناطق فرش بافی بیرجند دیده به جهان گشود و از سن 6 سالگی بافندگی فرش را آغاز کرد.

وی به سبب علاقه‌ای که به طراحی داشت ابتدا نقوش فرش را به ‌روش روکش کردن تمرین کرده و این مرد تا سن 20 سالگی به بافت فرش و نقشه‌کشی بصورت محدود اشتغال داشت.

 محمد علی صمیمی اول از سال 1346 همزمان با تاسیس نمایندگی شرکت سهامی فرش ایران در بیرجند جهت فعالیت و تهیه طرح‌های مورد نیاز این شرکت به بیرجند و کار در شرکت فرش دعوت شد و او چند سالی در کنار استاد جمشید بیک مودی از طراحان منطقه، فعالیت کرد.

پس از مهاجرت استاد مودی به مشهد مقدس، استاد صمیمی سال‌ها کلیه نقوش مورد نیاز شرکت سهامی فرش را تهیه و طراحی کرد.

وی جدا از تسلط و مهارت در کلیه نقوش فرش منطقه، در طراحی طرح‌های باغی، گل فرنگ و درختی مهارتی خاص داشت.

استاد همواره از مرحوم محمدحسن سرچاهی به عنوان یکی از اساتید خود به‌ویژه در دوران جوانی یاد می کرد و استاد صمیمی ضمن حضور در چند همایش و نمایشگاه ملی و بین‌المللی سهم بسزایی در حفظ داشته‌های طرح و نقش منطقه بیرجند ایفاد کرد.

خبرگزاری برنا خراسان جنوبی فقدان این هنرمند را به علاقمندان و فعالان حوزه فرهنگ و هنر ایران، دست اندرکاران فرش دستباف و خانواده آن فقید تسلیت عرض می نماید.

ضمنا محمد علی صمیمی اول، در نخستین روز تیرماه 95 درگذشت و امروز به مناسبت سومین روز درگذشت این استاد بزرگ، مجلس ترحیمی از ساعت 16:30 الی 17:30 در هیات حسینی بیرجند برگزار می شود.

انتهای پیام/

 

 

 

 

نظر شما
نظرات
اسماء
|
-
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
0
0
عالی بود
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز