مدیر پایگاه منطقه‌ای انتقال خون خراسان جنوبی:

مردم اهدای خون را به شب های قدر موکول نکنند

۱۳۹۵/۰۴/۰۳ - ۱۴:۴۹:۱۷
کد خبر: ۴۲۱۸۷۱
مردم اهدای خون را به شب های قدر موکول نکنند
مدیر پایگاه منطقه‌ای انتقال خون خراسان جنوبی از فعالیت همه روزه پایگاه های انتقال خون در استان خبر داد و گفت: مردم اهدای خون را به شب های قدر موکول نکنند.

محمدرضا عاملی در گفتگو با خبرنگار برنا در بیرجند با بیان اینکه اهدای خون فقط به شب های احیا موکول نشود، اظهار داشت: در طول ماه مبارک رمضان مراجعه کننده به پایگاه های انتقال خون کم است، چرا که بیشتر افراد تمایل دارند در شب های احیا اهداکننده خون باشند.

وی ادامه داد: اهداکنندگان اگر از مایعات بیشتری در حد فاصله افطار تا سحر مصرف کنند می توانند همانند ماه های قبل اهداکننده خون باشند، بنابراین اهدای خون را فقط به شب های احیا موکول نکنند.

مدیر پایگاه منطقه‌ای انتقال خون خراسان جنوبی با اشاره به برنامه های پیش بینی شده در شب های احیا، تشریح کرد: در شب های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم در محل پایگاه بیرجند و طبس از ساعت 20.30 الی 24 شب این پایگاه ها باز بوده و پذیرش خواهند کرد.

عاملی در خصوص مراکز خون گیری ثابت عنوان کرد: در خراسان جنوبی پنج مرکز خون‌گیری ثابت در شهرستان‌های قاین، طبس، فردوس و دو مرکز در بیرجند فعال است.

وی به  بیماران تالاسمی و هموفیلی در خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: این بیماران ناگزیرند برای بهره مندی از یک زندگی نسبتا طبیعی برای تمامی عمر به شکل منظم خون یا فرآورده های خونی دریافت کنند.

مدیرپایگاه منطقه‌ای انتقال خون خراسان جنوبی ادامه داد: نیاز بیماران تالاسمی در خراسان جنوبی به طور صد درصدی برآورده می شود و برای این بیماران نیز از کیسه های خاص استفاده می کنیم.

عاملی اهدای خون را بسیار مهم و ضروری دانست وافزود: عدم وجود جایگزین مناسب برای خون، محدود بودن مدت زمان نگهداری خون و فرآورده های خونی و همیشگی بودن نیاز به خون سبب شده که اهدای خون از جایگاه ویژه ای برخوردار شود.

وی تصریح کرد: اهداکنندگان خون می توانند در شب های قدر در بیرجند به آدرس مرکز قائم بیرجند، خیابان پاسداران و شهرستان طبس به آدرس مرکز اهدای خون، میدان امام رضا با در دست داشتن اصل کارت شناسایی (کارت ملی و یا شناسنامه و گواهینامه دارای کدملی) جهت اهدای خون مراجعه کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز