مدیر کارآفرینی و اشتغال خراسان جنوبی:

تحقق بیش از ۲ هزار فرصت شغلی در خراسان جنوبی

۱۳۹۵/۰۴/۰۵ - ۱۴:۱۲:۴۷
کد خبر: ۴۲۲۴۶۲
تحقق بیش از ۲ هزار فرصت شغلی در خراسان جنوبی
مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی، گفت: سال گذشته دو هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی برای افراد جویای کار فراهم شده که به طور صد در صد تحقق یافته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از بیرجند، حمیدرضا جمهوری پیش از ظهر امروز در کمیته اشتغال شهرستان بیرجند، با بیان اینکه باید با همکاری همه دستگاه ها برای رفع معضل بیکاری در جامعه تلاش کنیم، گفت: در سال جاری دستگاه های بیرجند برای اشتغال دو هزار و ۱۰۷ نفر تعهد داده اند.

جمهوری نرخ بیکاری در خراسان جنوبی را 4.7 درصد عنوان کرد و افزود: سطح مهارت پایین و میزان تحصیلات بالای متقاضیان عامل به وجود آمدن این نرخ است.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه باید فرهنگ پشت میز نشینی در متقاضیان کار حذف شود، تصریح کرد: بسیاری از افرادی که جویای کار هستند به دلیل تحصیلات بالا، توقعات بالایی نیز دارند.

جمهوری نداشتن مهارت متقاضیان در بازار کار را از مهم ترین دلایل افزایش نرخ بیکاری دانست و گفت: در راستای حل این مشکل، رشته های مورد نیاز بازار کار را به فنی و حرفه ای اعلام کرده ایم.

وی ادامه داد: سال گذشته دو هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی برای افراد جویای کار فراهم شده که به طور صد در صد تحقق یافته است.

معاون سلامت اصلاح و تربیت زندان های خراسان جنوبی هم در این جلسه با بیان اینکه ۲۰۳ زندانی آزاد شده در بیرجند چشم انتظار وام اشتغال هستند، گفت: تسهیلات مورد نیاز این افراد ۱۰ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال است که اگر به این افراد توجه نشود، در آینده شاهد بروز مشکلات متعددی خواهیم بود.

علی هاشمی ادامه داد: همچنین ۷۰۰ خانواده زندانی در بیرجند تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان قرار داشته که باید مورد توجه واقع شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز