معاون مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

حزب الله لبنان آرمان مشترک تمام مسلمانان است

۱۳۹۵/۰۴/۱۰ - ۰۰:۵۵:۳۲
کد خبر: ۴۲۴۵۹۴
حزب الله لبنان آرمان مشترک تمام مسلمانان است
معاون امور اجرایی و برنامه‌ریزی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، گفت: حزب الله لبنان آرمان مشترک تمام مسلمانان است.

به گزارش خبرگزاری برنا از بیرجند، ‎محمدرضا گلرو در نشست هم‌اندیشی علمای تشیع و تسنن خراسان جنوبی با بیان اینکه موقعیت جامعه کنونی بسیار حساس است، اظهار داشت: ‎در این شرایط حساس پدیده‎های شومی نظیر گروه‎های تکفیری در همه جای جهان اسلام در حال ایفای نقش خود هستند.

گلرو با اشاره به اینکه در داخل جامعه و به ویژه در خارج از ایران با مشکلاتی روبرو هستیم، گفت:‎ کشور ایران به عنوان یک الگو در جهان اسلام مطرح است.

معاون امور اجرایی و برنامه‌ریزی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مستند هم‎زیستی علمای شیعه و سنی در داخل کشور اشاره کرد و افزود: ‎در حوزه‎های مختلف این مجمع فعالیت‎های گسترده‎ای را انجام داده و می دهد.

گلرو با اشاره به اینکه در خراسان جنوبی، تقریب مذاهب به معنای واقعی و عملیاتی در آن مشاهده می‌شود، تصریح کرد: پژوهشکده تقریب مذاهب در دانشگاه بیرجند با همکاری دانشگاه بیرجند و پژوهشگاه مطالعات تقریبی مذاهب وابسته به مجمع جهانی تقریب مذاهب راه‌اندازی شده است و به زودی کار خود را آغاز می کند.

وی ادامه داد: بیشتر فعالیت‎های تقریب مذاهب با هدف عرضه به خارج از کشور طراحی و اجرا می‌شود و حوزه اصلی عملکرد تقریب مذاهب حوزه بین‌المللی آن است.

معاون امور اجرایی و برنامه‌ریزی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه حزب الله لبنان آرمان مشترک تمام مسلمین است، گفت: باید در راستای این آرمان بزرگ به ندای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی لبیک بگوییم.

گلرو تصریح کرد: در شرایط کنونی تنها کشوری که بهره حداکثری را در جنگ درونی میان جهان اسلام و مسلمانان می‎برد آمریکا است.

وی به وحدت میان اهل تشیع و تسنن اشاره کرد و گفت: ‎شاید تفاوت دیدگاه میان اهل سنت و تشیع وجود داشته باشد، اما هیچ تفرقه و اختلافی میان اهل سنت و تشیع کشورمان وجود ندارد.

معاون امور اجرایی و برنامه‌ریزی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه گروه‎های تکفیری نه به اهل تسنن وابسته‌اند و نه به اسلام، افزود: مهمترین هدف و نقشه استکبار جهانی نابودی اصل و اساس اسلام است.

گلرو به تاریخچه تاسیس مجمع تقریب مذاهب اشاره کرد و اظهار داشت: ‎این مجمع 24 سال پیش تشکیل شد و موضوع وحدت از لحظه آغاز مد نظر این مجمع قرار گرفته است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز