کارشناس ثبت میراث طبیعی میراث فرهنگی خراسان‌جنوبی:

درخت کهنسال گز طبس در فهرست میراث طبیعی- ملی ثبت شد

۱۳۹۵/۰۴/۱۴ - ۱۳:۵۱:۱۴
کد خبر: ۴۲۶۸۱۴
درخت کهنسال گز طبس در فهرست میراث طبیعی- ملی ثبت شد
کارشناس ثبت میراث طبیعی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی، گفت: درخت سرو کهنسال خرو به شماره 318 در فهرست آثار طبیعی- ملی ثبت شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از بیرجند و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، زهرا رضایی‌ ملکوتی، اظهار داشت: در حاشیه بلوار منتهی به امامزاده حسین‌بن موسی الکاظم (ع) تک درخت گز کهنسالی قرار گرفته که باصلابت و استوار خودنمایی می‌کند.

وی با بیان اینکه سرشاخه‌های خشک این درخت گویای خشکسالی‌های سال‌های گذشته است، افزود: طبق تحقیقات محلی این منطقه قبلا جنگلی از درختچه‌ها و درختان گز بوده که همه بجز این گز از بین رفته‌اند.

کارشناس ثبت میراث طبیعی، با اشاره به اینکه حفره‌ای در ضلع غربی درخت وجود دارد که داخل آن از سنگ و قرآن و دعا پر شده است، تصریح کرد: مردم به جهت حاجت گرفتن و نذر و نیاز به این منطقه می‌آیند و به آن دخیل می بندند.

رضایی تصریح کرد: طبق قانون، پس از ثبت یک اثر طبیعی، همه نهادها، ارگان‌ها و مردم باید در جهت حفظ و نگهداری آن بکوشند در این میان مانند همیشه نقش مردم در این امر مهم، اساسی و قابل توجه است به گونه‌ای که حافظان اصلی آثار طبیعی، دوستداران میراث کهن و میراث طبیعی کشور خواهند بود.

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز