رئیس صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی:

اختصاص ۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحد های صنعتی خراسان جنوبی

۱۳۹۵/۰۴/۱۵ - ۱۴:۰۹:۴۵
کد خبر: ۴۲۷۴۶۸
اختصاص ۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحد های صنعتی خراسان جنوبی
رئیس صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی ، گفت: در سال جاری 4 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای رونق واحدهای صنعتی و تولیدی خراسان جنوبی اختصاص یافته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از بیرجند، داوود شهرکی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تاکنون ۱۴۹طرح و بنگاه کوچک و متوسط صنعتی استان برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شدند، اظهار داشت: بیشترین طرح های معرفی شده با 39 مورد از شهرستان بیرجند و کمترین آن با دو طرح مربوط به شهرستانهای خوسف و درمیان است.

وی با بیان اینکه تاکنون 219 واحد صنعتی غیرفعال، نیمه فعال و طرح صنعتی بالای 60 درصد پیشرفت کاری برای دریافت تسهیلات در سامانه بهین یاب ثبت نام کردند، افزود: از این تعداد 152 طرح و بنگاه صنعتی در حوزه صنعت، معدن و تجارت و مابقی واحدهای تولیدی وابسته به جهاد کشاورزی است.

رئیس صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از مجموع 159 طرح صنعتی، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان 123 طرح برای دریافت تسهیلات معرفی شدند، گفت: همچنین از مجموع 67 طرح تولیدی جهاد کشاورزی نیز 25 طرح معرفی شده است.

شهرکی ادامه داد: بانک ها در مدت یک ماه فرصت دارند تا جواب خود را به کارگروه رفع موانع تولید استان خراسان جنوبی اعلام کنند.

وی با بیان اینکه مشکل واحدهای صنعتی در کار گروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با حضور بانک ها، دستگاه های اجرایی مربوط و بخش خصوصی بررسی می شود، افزود: هر واحد که دارای مشکل کمبود نقدینگی است به بانک ها برای دریافت تسهیلات معرفی می شوند.

رئیس صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی بیشترین تسهیلات معرفی شده را بر اساس درخواست متقاضی با 42 مورد با مبلغ حدود 70 میلیارد تومان مربوط به بانک کشاورزی دانست و گفت: همچنین بانک صادرات با 18 مورد و مبلغ حدود ۴۳ میلیارد تومان و بانک ملی با 13 مورد و مبلغ 36 میلیارد تومان از دیگر بانک هایی هستند که بیشترین تسهیلات به آنان معرفی شده است.

شهرکی تصریح کرد: در سال جاری چهار هزار میلیارد ریال تسهیلات برای رونق واحدهای صنعتی و تولیدی خراسان جنوبی اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۴۹طرح و بنگاه کوچک و متوسط صنعتی استان برای دریافت ۲۳۱ میلیارد ۵۶۲ میلیون و۴۰۰هزار تومان تسهیلات به بانک های عامل معرفی شدند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز