معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان جنوبی:

مردم خراسان جنوبی بیش از یک میلیارد تومان صدقه دادند

۱۳۹۵/۰۴/۱۹ - ۱۰:۱۱:۳۳
کد خبر: ۴۲۸۳۱۱
مردم خراسان جنوبی بیش از یک میلیارد تومان صدقه دادند
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان جنوبی، گفت: در سه ماهه نخست امسال بالغ بر یک میلیارد و 97 میلیون تومان صدقه در راستای احیا و ترویج سنت های حسنه انفاق به منظور کمک به محرومان و نیازمندان جمع آوری شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از بیرجند، رضا حسینی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با قدردانی از مردم متدین و سخاوتمند استان در پرداخت صدقه به نیازمندان، اظهار داشت: خراسان جنوبی در سه ماهه نخست سال موفق به کسب رتبه دوم کشور از نظر سرانه مساعدت هر نفر و خانوار در مورد صدقات شده است.

وی از رشد 46 درصدی جذب کمک های مردمی در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل در مراکز نیکوکاری استان خبرداد و گفت: در این مدت مردم نیکوکار استان بالغ بر 584 میلیون تومان کمک نقدی و غیرنقدی اهدا کردند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان جنوبی تعداد مراکز نیکوکاری فعال استان را 23 مرکز عنوان کرد و گفت: از این میزان 150 میلیون تومان نقدی، 415 میلیون تومان غیرنقدی و 19 میلیون تومان به صورت خدمات رایگان و تخفیفات در مراکز نیکوکاری کمک شده است.

حسینی ادامه داد: مراکز نیکوکاری به عنوان واحدی مردمی و خودگردان، دارای ترکیب هیات عامل که اعضای آن بصورت افتخاری در سطح محلات و روستاها با تمرکز بر مساجد و با محوریت مسجد محله فعالیت می کنند.

وی با اشاره به اینکه مردم امسال ماهانه 365 میلیون تومان صدقه دادند، گفت: در این مدت بالغ بر یک میلیارد و 97 میلیون تومان صدقه در راستای احیا و ترویج سنت های حسنه انفاق به منظور کمک به محرومان و نیازمندان جمع آوری شده است.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی تعداد مشترکین فعال صندوق های صدقات خراسان جنوبی را  131  هزار و 26 مشترک دانست و افزود: از این تعداد 124 هزار و 648 مشترک صندوق کوچک و ۲ هزار و 96 صندوق متوسط و 4 هزار و 282 مشترک صندوق بزرگ است.

حسینی به پرداخت صدقه از طریق تلفن همراه اشاره کرد و گفت: هم استانی های عزیز می توانند با شماره گیری #8877* هر میزان صدقه دلخواه خود را در جهت کمک به نیازمندان پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه 23 مرکز نیکوکاری فعال در خراسان جنوبی است، تصریح کرد: از این تعداد 15 مرکز درمسجد محله و 8 مرکز دیگر در سایر اماکن با 138 نفر به عنوان اعضای هیات عامل و مسئولان اجرایی فعالیت می کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز