مدیر امور سرمایه گذاری جهاد کشاورزی خراسان جنوبی خبر داد

احداث یک هزار سالن بهداشتی زرشک در خراسان جنوبی

۱۳۹۵/۰۴/۲۰ - ۱۰:۲۵:۰۲
کد خبر: ۴۲۸۹۲۹
احداث یک هزار سالن بهداشتی زرشک در خراسان جنوبی
مدیر امور سرمایه گذاری جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از احداث یک هزار سالن بهداشتی زرشک در خراسان جنوبی خبر داد.

مهدی بهدانی در گفتگو با خبرنگار برنا در بیرجند اعتبارات مورد نیاز برای احداث این تعداد سالن بهداشتی زرشک را بیش از 20 میلیارد تومان دانست و اظهار داشت: برای احداث هر سالن بیش از 20  میلیون تومان تسهیلات از محل صندوق کار آفرینی امید با کارمزد 4 درصد پرداخت می شود.

وی با اشاره به اینکه تهیه و تصویب طرح توجیهی ساخت سالن های بهداشتی زرشک از حدود 3 سال قبل مطرح شده است، گفت: با پیگیری های انجام شده در صورت تامین اعتبار این طرح اجرا می شود.

مدیر امور سرمایه گذاری جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به احداث 500 سالن بهداشتی زرشک با اعتباری بیش از 4 میلیارد تومان در سال های گذشته، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 10 متقاضی احداث سالن به صندوق کارآفرینی امید معرفی شدند و متقاضیان در مراحل گرفتن تسهیلات هستند.

بهدانی خشک شدن محصول در سالن های بهداشتی را سبب افزایش کیفیت آن دانست و تصریح کرد: زرشک میوه ای فساد پذیر است و خشک کردن آن به صورت سنتی 70 درصد کیفیت آن را کاهش می دهد.

وی با بیان اینکه زرشک تولیدی باید در مدت دو ماه برداشت و خشک شود، افزود: این در حالی است که کشاورزان به علت نبود سالن مجبور به فروش این محصول مزیت دار به دلالان هستند و در عمل سود را دلال می برد.

مدیر امور سرمایه گذاری جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه 98 درصد زرشک دنیا در خراسان جنوبی کشت می شود، گفت: این محصول مزیت دار به علت مصرف کم آب، استفاده از میزان کم سم و مواد شیمیایی و داشتن قابلیت صادرات حرف برای گفتن دارد.

بهدانی سطح زیر کشت زرشک در خراسان جنوبی را حدود 14 هزار هکتار اعلام کرد و اظهار داشت: از این میزان 12 هزار هکتار بارور است و با احتساب سال باروری و غیر باروری در استان حدود 60 هزار تن زرشک تر تولید می شود .

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز