مسئول سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری خراسان جنوبی خبر داد

کمک بلاعوض ۳۳ میلیون تومانی به طرح های پژوهشی در خراسان جنوبی

۱۳۹۵/۰۴/۲۰ - ۱۰:۴۸:۱۳
کد خبر: ۴۲۸۹۶۵
کمک بلاعوض ۳۳ میلیون تومانی به طرح های پژوهشی در خراسان جنوبی
مسئول سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری خراسان جنوبی از پرداخت 33 میلیون تومان به صورت بلاعوض به 11 طرح پژوهشی در استان خبر داد.

علی عقیلی پور در گفتگو با خبرنگار برنا در بیرجند با بیان این که برای تبدیل ایده به محصول از ارایه کنندگان طرح ها حمایت می شود، اظهار داشت: به طرح های پذیرفته شده مورد نیاز خراسان جنوبی بر اساس کار کارشناسی 3 میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می شود.

وی با اشاره به اینکه اگر طرحی نیاز به اعتبار بیشتری داشته باشد پس از تایید کارگروه استانی و مرکز، امکان حمایت و تخصیص کمک بلاعوض تا سقف 10 میلیون تومان وجود دارد، گفت: در این زمینه 2 طرح برای تایید نهایی به مرکز ارسال شده است.

مسئول سازمان علمی پژوهشی و فناوری خراسان جنوبی با بیان این که اولویت انتخاب طرح ها متناسب بودن آنها با نیازهای استان است، افزود: لازم نیست افراد ارائه دهنده طرح دارای مدارک دانشگاهی باشند بلکه از افراد دارای ایده هم حمایت می شود.

عقیلی پور با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری 25 طرح به سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری خراسان جنوبی ارسال شده است، تصریح کرد: از این تعداد تاکنون 11 طرح واجد شرایط حمایت بوده و قرارداد های لازم در این زمینه منعقد و بقیه طرح ها بعد از تکمیل از این حمایت ها برخوردار می شوند.

وی با بیان این که سال گذشته برای هر طرح یک میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت شد، گفت: سال گذشته 29 طرح  مورد حمایت سازمان قرار گرفت و در این راستا 29 میلیون تومان کمک بلا عوض به 29 طرح پرداخت شد.

مسئول سازمان علمی پژوهشی و فناوری خراسان جنوبی ادامه داد: علاوه بر این سال گذشته  70 میلیون تومان هم کمک 10 میلیون تومانی به 7 طرح پرداخت شد.

عقیلی پور به طرح های مورد حمایت این سازمان اشاره کرد و گفت: ساخت ربات بازدید قنات، دستگاه تست کشش نمونه میکرو، سیستم تماس با مرکز، تعادل در فلایت کنترلر، سوزن گیری مغناطیسی، پماد گیاهی درمانی بر پایه یونجه، دان خوری و کوله هوشمند کوهنوردی را از جمله این طرح ها عنوان کرد.

وی در پایان با بیان اینکه علاوه بر پرداخت تسهیلات بلاعوض به طراحان و مبتکران، امکانات کارگاهی، آزمایشگاهی و مشاوره علمی نیز برای آن ها وجود دارد، افزود: به همین علت با همکاری مرکز رشد به متقاضیانی که نیاز به فضای مناسب امکانات و تجهیزات دارند نیز با در اختیار گذاردن فضا کمک می شود و به طرح های بالای 25 میلیون تومان هم با تایید مرکز، تسهیلات بدون کارمزد پرداخت می شود.

انتهای پیام/

نظر شما