مسئول امور خانواده ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان‌جنوبی:

روحیه انقلابی و جهادی باید در بانوان تقویت شود

۱۳۹۵/۰۴/۲۰ - ۱۴:۲۷:۰۹
کد خبر: ۴۲۹۱۵۲
روحیه انقلابی و جهادی باید در بانوان تقویت شود
مسئول امور خانواده ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان‌جنوبی توانمند سازی مادران در ارائه آموزه های دینی به فرزندان را بسیار مهم دانست و گفت: روحیه انقلابی و جهادی باید در بانوان تقویت شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از بیرجند، فرشته اسدزاده پیش از ظهر امروز در نشست خبری نخستین روز از هفته حجاب و عفاف در بیرجند با اشاره به اینکه دومین نمایشگاه تخصصی حجاب و عفاف با همکاری دستگاه‌های مختلف در خراسان جنوبی در این هفته برگزار می‌شود، اظهار داشت: حجاب و عفاف تنها مختص به زنان در جامعه نبوده و مردان را هم شامل می‌شود.

وی ادامه داد: 21 تیرماه روز ملی حجاب و عفاف است و در این راستا امسال با همکاری دستگاه‌های اجرایی دومین نمایشگاه تخصصی حجاب و عفاف در نظر گرفته شده و مقوله حجاب و عفاف یک موضوع فرهنگی اجتماعی است و اعتقاد داریم باید از باورها و از تبلیغ به تعمیق برسیم.

مسئول امور خانواده ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در زمینه حجاب و ظرایف تک تک دستگاه‌های فرهنگی مشخص شده اند، گفت: موضوع عفاف و حجاب از سه جنبه فقهی، حقوقی و بهداشت روان بررسی می شود تا زخم عمیق بی‌تفاوتی در جامعه درمان شود.

اسدزاده با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر نباید محدود به یک هفته شود، افزود: موضوع عفاف و حجاب تنها یک موضوع زنانه و منحصر به چادر و مقنعه نیست بلکه باید به عفاف در نگاه و کلام نیز توجه نشان دهیم و از طرف دیگر مردان نیز باید مراعات حریم‌ها را در پوشش داشته باشند.

وی به توانمندسازی مادران در انتقال ارزش‌های دینی به فرزندان و ترویج روحیه انقلابی و جهادی در میان زنان اشاره کرد و گفت: وقتی که ما ترویج ازدواج آسان و فرزندآوری را داریم در کنار آن باید مهارت توانمندسازی تربیت فرزند صالح را نیز داشته باشیم.

مسئول امور خانواده ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه آگاهی بخشی در زمینه آسیب‌های مصرف‌گرایی و چگونگی مقابله با آسیب‌های اجتماعی نیز از دیگر برنامه‌های این ستاد است، گفت: آمران به معروف نخست باید آموزش ببینند که چگونه متناسب با ذائقه مخاطب رفتار کنند و سپس در آموزش‌های حقوقی لازم را نیز فرا بگیرند.

اسدزاده تصریح کرد: دومین نمایشگاه تخصصی حجاب و عفاف از تاریخ 21 تا 25 تیرماه از ساعت 17 تا 22 در محل نمایشگاه‌های بین المللی بیرجند واقع در خیابان آیت‌الله غفاری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما