مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان خراسان جنوبی:

سرگذشت شهدای دانش‌آموز خراسان جنوبی مستندسازی می‌شود

۱۳۹۵/۰۴/۲۱ - ۱۴:۰۲:۲۲
کد خبر: ۴۲۹۷۲۱
سرگذشت شهدای دانش‌آموز خراسان جنوبی مستندسازی می‌شود
مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش‌آموزان خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت ادامه راه شهدا به ویژه شهدای دانش‌آموز گفت: خاطرات و سرگذشت دانش‌آموزان خراسان جنوبی مستندسازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از بیرجند، حسن معزی‌فر پیش از ظهر امروز  در سومین یادواره شهدای زن مجاهد مسلمان و انقلابی در بیرجند، اظهار داشت: پژوهشی درباره شهدای دانش‌آموز استان در حال انجام است که به‌زودی به شکل مستند ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سرگذشت‌پژوهی در خواهران با عنوان لشکر فرشتگان انجام می‌شود افزود: در این راستا با هر زن مجاهد، مسلمان (خواهر شهید، مادرشهید، همسر شهید) مصاحبه و مستندات مربوط به آنها جمع‌آوری می‌شود.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان خراسان جنوبی بیان کرد: تاکنون از 27 نفر از خواهران استان توسط دانش‌آموزان سرگذشت پژوهی انجام شده که 18 نفر از این افراد در مرکز استان بودند.

معزی‌فر با بیان اینکه این این سرگذشت پژوهی‌ها با محوریت دانش‌آموزان انجام شده است تصریح کرد: با الگوبرداری از زندگی مادران شهید دانش‌آموزان در آینده مسئولیت‌پذیر می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: 27 گروه 5 تا 7 نفره دانش‌آموزی به این امر می‌پردازند همچنین این طرح علاوه بر مرکز استان در شهرستان‌های نهبندان، سربیشه، قاین و فردوس نیز انجام می‌شود.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه شهدا باید الگوی ما در زندگی باشند یادآور شد: باید در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال آن به نسل جوان به ویژه دانش‌آموزان تلاش کنیم.

معزی‌فر دانش‌آموزان را مدیرانی برای آینده دانست و اظهار داشت: سیره و زندگی خانواده‌های شهدا الگوی مناسبی برای این قشر است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز