فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی:

مسئولان باید آمر به معروف و ناهی از منکر باشند

۱۳۹۵/۰۴/۲۲ - ۱۰:۲۶:۰۶
کد خبر: ۴۳۰۰۴۸
مسئولان باید آمر به معروف و ناهی از منکر باشند
فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی، گفت: مسئولان باید آمر به معروف و ناهی از منکر باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از بیرجند، سردار سید هاشم غیاثی در نشست شورای ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی، با اشاره به  تصویب قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در مجلس شورای اسلامی بعد از گذشت ۳۶ سال از انقلاب اسلامی، اظهار کرد: در قانون برای همه مدیران و دستگاه‌های اجرایی و نهادها تعیین تکلیف شده است و خلاء قانونی در این زمینه وجود ندارد.

وی ادامه داد: حوزه وظایف مسئولان در سطوح مختلف امر به معروف و نهی از منکر از اهمیت مضاعفی برخوردار است و مقام معظم رهبری نیز تأکید فراوانی به حوزه مسئولان در این فریضه الهی دارند.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی با بیان اینکه نباید در اجرای وظایف قانونی ما در زمینه امر به معروف و نهی از منکر اهمالی صورت بگیرد، افزود: چنانچه در این زمینه جدیت لازم وجود نداشته باشد، ممکن است افراد و گروه‌هایی در سطح جامعه خود اقدام کرده و مسئولان در موضع انفعال قرار گیرند و این در حالی است که تکلیف مسئولان در ایجاد بستر و نقش مشارکتی برای مردم حیاتی است.

غیاثی با بیان اینکه مسئولان باید آمر به معروف و ناهی از منکر باشند، تصریح کرد: اگر مدیران خودشان را در زمینه اجرای قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر مسئول بدانند، همه اقشار همراهی خواهند کرد.

وی با اشاره به فرا رسیدن هفته حجاب و عفاف تاکید کرد: طی این هفته دفتر امور بانوان و خانواده با همکاری استانداری و بسیج برنامه‌هایی از جمله نمایشگاه حجاب و عفاف در دستور کار قرار داده‌اند.

علیرضا حسنی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند نیز در این نشست با بیان این مطلب که در مسائل فرهنگی باید ورود صریحی داشته باشیم، گفت: در زمینه مسائل فرهنگی و اجتماعی مصوبه و ابلاغیه به اندازه کافی وجود دارد و باید اقدام و عمل لازم در این حوزه صورت بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: مدیران با توجه به این ولنگاری‌های فرهنگی و ناهنجاری‌های اجتماعی خود را مسئول بدانند.

حسنی با بیان اینکه ولنگاری فرهنگی ننگ است، یادآور شد: اگر مسئولان با توجه به ولنگاری فرهنگی و ناهنجاری‌های اجتماعی شب راحت بخوابند باید در خودشان شک کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز