استاندار خراسان جنوبی:

مقاوم سازی اقتصاد از مهم ترین اهداف تبیین شده در اقتصاد مقاومتی است

۱۳۹۵/۰۴/۲۲ - ۱۵:۴۳:۵۷
کد خبر: ۴۳۰۴۰۴
مقاوم سازی اقتصاد از مهم ترین اهداف تبیین شده در اقتصاد مقاومتی است
استاندار خراسان جنوبی مبحث اقتصاد مقاومتی را بسیار مهم دانست و گفت: مقاوم سازی اقتصاد از مهم ترین اهداف تبیین شده در اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از بیرجند، سید علی اکبر پرویزی ظهر امروز در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی خراسان جنوبی با بیان اینکه با تکیه بر توانمندی داخلی و دانش خود باید اقتصاد کشور را مقاوم کنیم، اظهار داشت: باید عدم وابستگی به اقتصاد تک محصولی و توجه به مزیت های بومی و منطقه‌ای در استان‌های مختلف مورد توجه قرار گیرد.

وی ایجاد اشتغال و حمایت از سرمایه‌گذاری را مهم‌ترین اولویت دولت دانست و گفت: بر همین اساس حمایت از سرمایه گذاران و تسهیل امرسرمایه‌گذاری باید به عنوان امر اعتقادی و قلبی مورد توجه مدیران باشد.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: مسئولان خراسان جنوبی باید در صورت تداوم خشکسالی با حفظ اشتغال موجود نسبت به ایجاد فرصت های جدید شغلی  همچنین ایجاد واحدهای معدنی و صنعتی در استان برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشند.

پرویزی با اشاره به واگذاری پروژه های نیمه تمام عمرانی قابل واگذاری به بخش خصوصی از سوی دولت، ادامه داد: مدیران باید پروژه های نیمه تمام عمرانی که قابلیت واگذاری دارند را احصاء کرده  تا آن را به متقاضیان بخش خصوصی واجد شرایط واگذار کنند.

وی با تاکید بر اینکه همکاری بانک ها با سرمایه گذاران و صاحبان صنایع تولیدی مشکل دار، گفت: مدیران بانک ها و موسسات مالی و اعتباری در چارچوب قانون موظف هستند همکاری لازم را داشته باشند.

استاندار خراسان جنوبی افزود:کاهش 8 درصدی نرخ سود تسهیلات صندوق توسعه ملی فرصت بی بدیل در راستای توسعه سرمایه گذاری در استان خراسان جنوبی است که باید اقدامات لازم برای اطلاع رسانی به متقاضیان سرمایه‌گذاری انجام شود.

پرویزی درخواست کرد با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری درخصوص اقتصاد مقاومتی در جلسات بعدی ستاد مدیران مربوطه  گزارشی از اقدامات عملی انجام شده در این راستا  ارائه دهند تا مردم اثرات آن را به طور ملموس مشاهده کنند.

وی با اشاره به تملک چندین واحدهای تولیدی استان توسط بانک‌ها به دلیل عدم توان بازپرداخت بدهی، افزود: باید وضعیت این واحدها به صورت مستند مشخص شود تا برای تعیین تکلیف آن در صورت داشتن شرایط لازم نسبت به احیای مجدد و یا نسبت به واگذاری آنها به متقاضیان اقدامات لازم انجام گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز