نماینده مردم طبس و فردوس در مجلس شورای اسلامی خبر داد

تقبل ۷۰ درصد هزینه احداث کلینیک تخصصی سرایان توسط وزارت بهداشت

۱۳۹۵/۰۴/۲۲ - ۱۶:۵۰:۲۶
کد خبر: ۴۳۰۴۴۴
تقبل ۷۰ درصد هزینه احداث کلینیک تخصصی سرایان توسط وزارت بهداشت
در دیدار نماینده مردم طبس، فردوس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی و مسئولان شهرستان سرایان با وزیر بهداشت و درمان در تهران با تامین ۷۰ درصد هزینه احداث کلینیک تخصصی درمان سرایان توسط وزارت بهداشت موافقت شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از بیرجند، نماینده مردم طبس، فردوس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی در این جلسه با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه در بحث بهداشت و درمان، اظهار داشت: با وجود اینکه حوزه انتخابیه وسیع ترین و گسترده ترین حوزه در کشور است در این سال ها اقدامات خوبی در حوزه بهداشت و درمان در این شهرستان انجام شده که قابل تحسین است.

محمدرضا امیرحسنخانی ادامه داد: با وجود اقدامات دولت در قالب طرح تحول سلامت این شهرستان همچنان با کمبودهای شدیدی مواجه است که نیاز به همکاری و مساعدت وزارت بهداشت دارد.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات شهرستان سرایان مربوط به بیمارستان این شهرستان است، گفت: با وجود اینکه تیپ نقشه بیمارستان ۳۲ تختخوابی است ولی  ۲۴ تختخوابی اجرا شده و با کمبود شدید فضای بیمارستانی در این شهرستان مواجه هستیم.

نماینده مردم طبس، فردوس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی در این دیدار بر لزوم شبانه روزی شدن مراکز بهداشتی درمانی آیسک و سه قلعه تاکید کرد.

فرماندار سرایان نیز در این جلسه با اشاره به برکات و آثار اجرای طرح  نظام سلامت، به بیان گزارشی از وضعیت شهرستان پرداخت و گفت: با وجود شرایط سخت معیشتی در شهرستان سرایان، مردم همراهی و همکاری بسیار خوبی با حوزه بهداشت و درمان داشته اند.

علی کریمی احداث کلینیک پزشکان، شبانه روزی شدن مراکز آیسک و سه قلعه و تسریع در تکمیل مراکز بغداده و دوست آباد را از مهم ترین اولویت های شهرستان سرایان عنوان کرد.

شرفی رئیس شبکه بهداشت و درمان سرایان هم با اشاره به وضعیت موجود در شهرستان سرایان، افزود: تامین پزشک متخصص به ویژه در بخش زنان و زایمان، تامین آمبولانس پایگاه اورژانس کریمو و صدور مجوز دانشکده بهداشت از اولویت های این شبکه است.

در پایان پس از طرح این مشکلات سید حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت و درمان ضمن ابلاغ دستورات لازم در زمینه برخی درخواست های مطرح شده برای احداث کلینیک تخصصی درمان در شهرستان سرایان نیز موافقت کرد تا ۷۰ درصد هزینه احداث کلینیک توسط وزارت پرداخت و۳۰ درصد باقی مانده نیز با همیاری مردم تامین شود.

انتهای پیام/

نظر شما