مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان خراسان‌جنوبی خبر داد

همکاری ۴ هزار نیرو با شورای نگهبان خراسان جنوبی

۱۳۹۵/۰۴/۲۴ - ۱۱:۱۱:۲۱
کد خبر: ۴۳۱۳۱۴
همکاری ۴ هزار نیرو با شورای نگهبان خراسان جنوبی
مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان خراسان‌جنوبی از همکاری 4 هزار نیرو با شورای نگهبان در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از بیرجند، حجت الاسلام ‌والمسلمین علی محمدی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت سالروز تأسیس شورای نگهبان، اظهار داشت: شورای نگهبان یکی از نهادهایی است که امام خمینی (ره) بعد از انقلاب اسلامی برای بقای نظام تأسیس کرد.

وی شورای نگهبان را یکی از مؤثرترین و مهم‌ترین ارکان نظام عنوان کرد و افزود: این شورا ضامن جمهوریت و اسلامی ات نظام بوده و اگر نبود بسا اینکه نظام به انحراف کشیده می‌شد و شورای نگهبان فیلتر ورود نااهلان به مسئولیت های نظام است.

مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خراسان جنوبی بابیان اینکه شورای نگهبان مبتنی بر خرد و متکی بر استدلال منطقی و حقوقی است، گفت: فعالیت‌های شورای نگهبان بر اساس کارشناسی، تحقیقات صحیح و درست است.

محمدی با تأکید بر اینکه وظایف محوله به شورا توسط گروه‌های کارشناسی متشکل از حقوق‌دانانی از اساتید دانشگاهی و فقه هایی از حوزه‌های علمیه پیگیری و بررسی می‌شود، افزود: دلیل اقتدار شورای نگهبان این است به ‌صورت بی‌طرفانه و مبتنی بر قانون کار خود را ادامه می‌دهد.

وی ادامه داد: شورای نگهبان نهادی نفوذ ناپذیر بوده که تاکنون هیچ فرد و جناحی نتوانسته در مجموعه آن نفوذ کند و بتواند اعمال‌نظر و سلیقه داشته باشد.

مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خراسان جنوبی بررسی دقیق و بی‌نقص در مورد صلاحیت انتخابات را یکی از وظایف شورای نگهان عنوان کرد و گفت: اینکه گاهی جوی علیه شورای نگهبان درست می‌شود که شورا فرقه‌ای عمل کرده کذب محض است.

محمدی بابیان اینکه وظیفه شورا این است که اجازه ندهد که نااهلان وارد مجلس و سیستم قانون‌گذاری کشور شوند، افزود: وقتی تعداد زیادی در مجلس ثبت‌نام می‌کنند و تعدادی رد صلاحیت می‌شوند به این دلیل است که هیئت اجرایی کار خود را به‌درستی انجام نداده است.

وی تصریح کرد: علاوه بر این‌ها وظیفه بررسی و نظارت بر قوانین مجلس و صیانت از انتخاب مردم و سلامت انتخابات بر عهده شورای نگهبان قرار دارد.

مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خراسان جنوبی بابیان اینکه بخشی از وظایف شورای نگهبان ازجمله نظارت و چینش صندوق‌های انتخابات بر عهده دفاتر شهرستانی و استانی شورای نگهبان سپرده‌شده است، گفت: افراد ناظر بر انتخابات بعد از تأیید صلاحیت باید دوره‌های مرتبط با قانون انتخابات را بگذرانند.

محمدی با اشاره به اینکه  در حال حاضر بیش از 4 هزار نفر در مجموعه نظارت در خراسان جنوبی با ما همکاری دارند که این افراد شامل نیروهای ستادی، نیروهای سر صندوق‌ها، بازرسی و هیئت نظارت شهرستان‌ها و استان است.

وی به فرایند انتخاب اعضای هیئت اجرایی اشاره کرد و افزود: برای انتخاب این افراد ابتدا ۳۰ نفر معتمد توسط فرمانداران و بخش‌داران شناسایی و بعد از بررسی صلاحیت‌ها هشت نفر به‌عنوان هیئت اجرایی انتخاب می‌شوند.

مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خراسان جنوبی تصریح کرد: اعضای هیئت نظارت استان نیز از سوی دفتر نظارت استان به شورای نگهبان پیشنهاد و بعد از تأیید شورا پنج نفر انتخاب می‌شوند.

محمدی به انتخابات مجلس شورای اسلامی دوره گذشته اشاره کرد و گفت: در انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان جنوبی هیچ گونه تخلف انتخاباتی رخ نداده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار برنا در خصوص اینکه چرا دشمنان در صدد تضعیف شورای نگهبان هستند، افزود: دشمنان نهادی را که خطر زیادی برای آنها از جمله سپاه، دادگاه ویزه روحانیت و شورای نگهبان داشته باشند در صدد ضربه زدن به این نهادها هستند و این مراکز را مورد حمله قرار می دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز