مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی:

توقف پروژه راه آهن خراسان جنوبی به دلیل کمبود اعتبار

۱۳۹۵/۰۴/۲۴ - ۱۳:۳۲:۳۴
کد خبر: ۴۳۱۴۳۰
توقف پروژه راه آهن خراسان جنوبی به دلیل کمبود اعتبار
مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی، گفت: پروژه راه آهن خراسان جنوبی به دلیل کمبود اعتبار موقتا متوقف است.

به گزارش خبرگزاری برنا از بیرجند، مهدی جعفری در جمع خبرنگاران به پروژه راه آهن خراسان جنوبی اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر اسناد مناقصه آن تهیه شده به دلیل تخصیص نیافتن اعتبارات لازم برای شروع عملیات اجرایی به پیمانکار واگذار نشد و همچنان متوقف است.

وی ادامه داد: چون اعتبار پروژه تخصیص نیافته است شرکت توسعه و ساخت زیربناهای حمل و نقل کشور هم نمی تواند برای شروع عملیات اجرایی آن را به پیمانکار واگذار کند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی اعتبار مصوب سال جاری این پروژه را 9 میلیارد و 400 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی و استاندار خراسان جنوبی پیگیر عملیاتی شدن پروژه راه آهن هستند.

جعفری تصریح کرد: امید است هرچه زودتر پیمانکار پروژه مشخص و عملیات اجرایی آن آغاز شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته این پروژه 10 میلیارد تومان در قانون بودجه اعتبار داشت که 6 میلیارد تومان آن ابلاغ شد اما تخصیص نیافت، افزود: اعتبار سال گذشته راه آهن در اعتبار سال جاری آن گنجانده نمی شود و مطالعات فاز یک پروژه راه آهن استان شامل 23 کیلومتر از سمت بیرجند و 50 کیلومتر از سمت کالشور نیز انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مطالعات طرح به اندازه ای که بتوان پروژه را شروع کرد، انجام شده است، گفت: مهم شروع شدن پروژه است و اگر این طرح زیربنایی و مهم آغاز شود می توان پیگیری های لازم  برای تسریع در کار را انجام داد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز