مدیر هماهنگی و ترویج کشاورزی خراسان جنوبی:

رکورد تولید پنبه کشور در خراسان جنوبی شکسته شد

۱۳۹۵/۰۴/۲۷ - ۱۲:۴۰:۴۶
کد خبر: ۴۳۲۷۶۵
رکورد تولید پنبه کشور در خراسان جنوبی شکسته شد
مدیر هماهنگی و ترویج کشاورزی خراسان جنوبی گفت: کشاورزان خراسان جنوبی سال گذشته توانستند با تولید 10 تن پنبه در هر هکتار و امسال با تولید بیش از 12 تن در هر هکتار در اراضی زیر کشت بشرویه، رکورد تولید پنبه در کشور را بزنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از بیرجند، مهدی نوفرستی ظهر امروز در مراسم تجلیل تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی خراسان جنوبی، اظهار داشت: تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی هرساله بر اساس نوع محصولات و در فصول مختلف شناسایی می‌شوند.

وی از ارسال 211 پرونده تولیدکنندگان بخش کشاورزی خبر داد و افزود: از این میان 47 پرونده پس از بررسی کامل، به عنوان کشاورز نمونه شناسایی شدند.

مدیر هماهنگی و ترویج کشاورزی خراسان جنوبی گفت: همچنین از این تعداد 24 پرونده فعالیت کشاورز نمونه خراسان جنوبی به ستاد ملی انتخاب تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی ارسال شده است.

نوفرستی اذعان داشت: در سال زراعی گذشته دو بهره‌بردار شامل زعفران‌کار نمونه فردوسی و شرکت سهامی زراعی از خضری عناوین نمونه این بخش در سطح ملی را از آن خود کردند.

وی از کسب عناوین مختلف توسط بهره‌برداران بخش کشاورزی استان در سطوح مختلف خبر داد و افزود: تولیدکنندگان خراسان جنوبی سال گذشته توانستند با تولید 10 تن پنبه در هر هکتار و امسال با تولید بیش از 12 تن در هر هکتار در اراضی زیر کشت بشرویه، رکورد تولید پنبه در کشور را بزنند.

مدیر هماهنگی و ترویج کشاورزی خراسان جنوبی تصریح کرد: در محصول ذرت علوفه‌ای نیز همچنان رکورد تولید با 105 تن در هر هکتار در دست کشاورزان خراسان جنوبی است.

نوفرستی با اشاره به دیگر افتخارات کشاورزان استان، گفت: کشاورزان خراسان جنوبی در محصول زعفران نیز با برداشت 43 کیلوگرم زعفران خشک در هر هکتار رکورددار تولید در این محصول هستند.

 47 تولیدکننده نمونه برتر بخش کشاورزی استان شامل پنج نفر از بیرجند، پنج نفر از بشرویه، 6 نفر از خوسف، یک نفر از درمیان، پنج نفر از سرایان، پنج نفر از سربیشه، دو نفر از طبس، هفت نفر از فردوس، سه نفر از نهبندان، 6 نفر از قاین و دو نفر از زیرکوه می‌شوند.

وی اظهار داشت: 68 درصد بهره‌برداران بخش کشاورزی استان دارای سن زیر 55 سال هستند که این نشان از جوان بودن بهره‌برداران این بخش است و به این دلیل که از دانش روز در کشاورزی استفاده می‌کنند منجر به تولید هرچه بیشتر محصول می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز