مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی:

برخی به دنبال محدود کردن اختیارات مقام معظم رهبری هستند

۱۳۹۵/۰۵/۰۶ - ۱۴:۱۹:۵۹
کد خبر: ۴۳۷۸۱۷
برخی به دنبال محدود کردن اختیارات مقام معظم رهبری هستند
مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه رای مردم در انتخابات تولید قدرت می کند، نه تولید ولایت، گفت: امروزه برخی رای مردم را به رخ می کشند و به دنبال محدود کردن اختیارات مقام معظم رهبری هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین کاظم لطفیان ظهر امروز در سومین نشست بصیرتی تبیین شاخص های انقلابی در حوزه های علمیه و مقابله با نفوذ با بیان اینکه انقلاب اسلامی مرکز طلوع، تعمیق و گسترش اسلام ناب است، اظهار داشت: فراخوان جامعه بشری به حیات طیبه در دنیا بیداری اسلامی و در ایران بیداری ولایی را فریاد می زند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی شعارهای بعثت، نبوت و امامت را مجدد سرود و هندسه جهانی را تغییر داده است، بیان کرد: انقلاب اسلامی اردوگاه سلطه گرایی را به چالش فراخوانده و نظام سلطه را به چالش کشید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: مقام معظم رهبری پیوسته مفاهیم جدید را وارد ادبیات سیاسی کشور کرده که انقلابی گری، بصیرت و نفوذ از جمله آن ها است.

لطفیان به الزامات انقلابی گری اشاره کرد و گفت: نخستین الزام انقلابی گری توجه به وضع موجود بوده که در این راستا باید با انگیزه الهی حرکت کنیم.

وی، تدوام همراه با مطالبه را یکی دیگر از الزامات انقلابی گری عنوان کرد و افزود: مطالبه گری و آنچه انقلاب اسلامی به دنبال آن بوده است یکی از الزامات مهم انقلابی گری است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: سومین الزام انقلابی گری نیز تفکر ولایی است که امروز گاهی در جامعه ما به مشکلاتی روبه رو است.

لطفیان با بیان اینکه عرصه اعتقادی و حاکمیت دینی نخستین موضوعی است که باید در تفکر ولایی به آن توجه شود، عنوان داشت: اعتقاد به ولایت مطلقه ولایت فقیه دومین نکته مهم در این زمینه است.

وی با اشاره به همسانی ولی فقیه با امام معصوم در رسالت، بیان داشت: رسالت ولی فقیه همان رسالت پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه باید در این راستا نقش و جایگاه مردم برای مردم تبیین شود، بیان داشت: به عنوان مثال در انتخابات باید برای مردم تبیین شود که رای مردم تولید قدرت می کند و نه تولید ولایت، در حالی که برخی از افراد احساس می کنند رای مردم تولید ولایت است که این اشتباه است.

لطفیان اضافه کرد: به همین دلیل برداشت نادرست گاهی اوقات شاهد هستیم که امروز برخی رای مردم را به رخ می کشند و به دنبال محدود کردن اختیارات مقام معظم رهبری هستند و یا به دنبال مشارکت در اعمال رهبر هستند.

وی تاکید کرد: ما به عنوان جامعه روحانیت موظف هستیم در تعیین مولفه ها و شاخص ها و کارکردهای انقلاب اسلامی تلاش کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی همچنین به شاخص های مهم انقلابی گری اشاره کرد و گفت: پایبندی به مبانی و ارزش های اساسی انقلاب اسلامی یکی از این شاخص ها بوده که روحانیت باید آن را شناسایی، احصاء، تبیین و تبلیغ کند.

لطفیان هدف گیری مستمر آرمان و همت بلند برای آن را از دیگر شاخص های انقلابی گری دانست و گفت: همه ما آرمان های انقلاب را شناخته ایم اما همت برای رسیدن به این آرمان ها جزء وظیفه و رسالت روحانیت است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز