فرمانده انتظامی خراسان جنوبی:

افزایش ۳۰ درصدی کشفیات مواد مخدر در خراسان جنوبی

۱۳۹۵/۰۵/۱۶ - ۱۳:۱۹:۱۶
کد خبر: ۴۴۱۶۸۵
افزایش ۳۰ درصدی کشفیات مواد مخدر در خراسان جنوبی
فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون حدود 11 تن انواع موادمخدر در خراسان جنوبی کشف شده است، گفت: کشفیات مواد مخدر نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از بیرجند، سرهنگ مجید شجاع ظهر امروز در جمع خبرنگاران با گرامیداشت 17 مردادماه، اظهار داشت: خبرنگاران نقش عمده‌ای در تامین امنیت روانی جامعه داشته و همپای دستگاه‌های امنیتی در تمامی شرایط حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون 67 هزار و 591 تماس با 110گرفته شده است، افزود: مردم باید اهمیت و فوریت را در تماس‌ها مد نظر داشنه باشند.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال جاری تاکنون 17 هزار لیتر سوخت قاچاق و خارج از عرضه در استان کشف شده است، ادامه داد: کشف تجهیزات ماهواره‌ای و متعلقات 18درصد افزایش وکشف مواد محترقه  100درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با بیان اینکه سرقت‌ها در خراسان جنوبی در مجموع 7 درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: سرقت خودرو 23 درصد کاهش، سرقت قطعات خودرو 26 درصد کاهش و سرقت موتورسیکلت 12 درصد کاهش داشته است.

شجاع ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون 2 هزار و 500 نفر قاچاقچی در استان دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه 360 نفر اتباع غیرمجاز در استان دستگیر و از استان خارج شدند، افزود: بیرجند و خوسف تنها شهرهای استان برای اسکان اتباع مجاز است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با بیان اینکه درحوزه اعمال قانون بیش از230هزارمورد برخورد داشته‌ایم، عنوان کرد: ازابتدای امسال تاکنون بیش از 4هزارموتورسیکلت توقیف شدند و بیش از 10هزار گواهینامه صادرشده است.

شجاع ادامه داد: در راستای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و برخورد با واحدها و اماکن عمومی بیش از87 مغازه پلمب شده است.

وی با اشاره به اینکه 19هزارمعتاد در استان داریم، گفت: از این تعداد 3هزار را بانوان تشکیل می‌دهند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی بیان کرد: درحوزه تصادفات در استان یک هزار و210 انواع تصادفت داشتیم که آمار فوتی4درصد افزایش داشتیم.

شجاع با بیان اینکه از ابتدای امسال تا کنون1660مجروح داشتیم، ادامه داد: در تصادفات درون شهری20درصد افزایش و تصادفات برون شهری 12درصد افزایش داشتیم.

وی افزود: درتصادفات بیش ازآنکه بحث نقص و ایمنی مطرح باشد، بحث فرهنگ ترافیک و فرهنگ رانندگی مطرح است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با بیان اینکه پلیس فتا در بازدید از نت‌سراها و رصد فضای مجازی، نظارت بیش از 90 درصدی داشته است، گفت: دراین خصوص 3 واحد صنفی به علت عدم رعایت مقررات برخورد و پملب شد.

شجاع، تبلغات غیراخلاقی و انتشار تصاویر غیراخلاقی و مزاحمت در تلگرام را عمده تخلفات فضای مجازی برشمرد و از شناسایی 16 هکر و 5 حمله سایبری در استان خبر داد.

وی درخصوص سامانه 197 نیز یادآورشد: تماس‌های این مرکز21 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته و درحوزه اجتماعی و مرکز مشاوره آرامش نیز تعداد مراجعین 89 درصد افزایش داشته‌ایم

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز