مدیر تعاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی:

شرایط حضور تعاونی‌های استان در بازار سرمایه و بورس فراهم شد

۱۳۹۵/۰۵/۲۰ - ۱۱:۱۲:۱۶
کد خبر: ۴۴۳۶۶۹
شرایط حضور تعاونی‌های استان در بازار سرمایه و بورس فراهم شد
مدیر تعاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از فراهم شدن شرایط حضور تعاونی‌ها در بازار سرمایه و بورس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از بیرجند، محمد سروری در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: بر اساس ماده 75 اصلاح قانون تعاون  که در سال 93 به تصویب مجلس رسید، بورس ابزار جدیدی برای تامین منابع مالی تعاونی‌ها محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه شرایط حضور تعاونی‌ها ‌در بازار سرمایه و بورس فراهم شده است، گفت: در حال حاضر تعداد تعاونی‌های استان 2 هزار و 600 مورد اعلام شده است.

مدیر تعاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی تصریح کرد: از این تعداد هزار و 201 تعاونی با 598 هزار نفر عضو فعال است.

سروری بیان داشت: رعایت نسبیت‌های مالی بر اساس دستورالعمل شرکت بورس برای تعاونی‌ها الزامی نبوده و این یک امتیاز مثبت است.

وی یکی از دلایل رشد نیافتن تعاونی‌ها را کمبود سرمایه اعضاء عنوان و ابراز امیدواری کرد: با ورود تعاونی‌ها به بورس وضعیت آن‌ها بهبود یافته و شاهد اقبال عمومی و سرمایه‌گذاری در بخش تعاون باشیم.

مدیر تعاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با تاکید بر توجه به تعاونی‌ها، گفت: تعاونی‌های استان در صورت پشتیبانی، توان ایجاد 18 هزار فرصت شغلی را دارند.

سروری از پیگیری برای راه‌اندازی شرکت سرمایه‌گذاری تعاونی عام در استان خبر داد و با بیان اینکه در حال حاضر تاسیس این تعاونی در مرحله انتخاب هیأت موسس قرار دارد، ابراز امیدواری کرد: این شرکت تعاونی عام نیمه اول سال 96 راه‌اندازی شود.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز