مدیرعامل شرکت شهرک‌های خراسان جنوبی:

افتتاح واحد فرآوری خاک‌های معدنی در استان/انتقاد از عدم حضور واحدهای صنعتی استان در فرابورس

۱۳۹۵/۰۵/۲۲ - ۱۲:۲۰:۵۱
کد خبر: ۴۴۴۳۱۱
افتتاح واحد فرآوری خاک‌های معدنی در استان/انتقاد از عدم حضور واحدهای صنعتی استان در فرابورس
مدیرعامل شرکت شهرک‌های خراسان جنوبی گفت: واحد فرآوری خاک‌های معدنی و صنعتی امسال افتتاح شده و در دولت یازدهم از محل صندوق تسهیلات ارزی تسهیلات دریافت کرده است و در هفته دولت به صورت رسمی افتتاح می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از بیرجند، عباس جرجانی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به اهمین برندسازی محصولات داخلی، اظهار داشت: واحدهای صنعتی باید روی شبکه توزیع خود کار کنند و برای تبلیغات هزینه کنند.

وی با بیان اینکه همه کوتاهی‌ها  را نباید گردن سیستم دولتی انداخت، افزود: برای برندسازی دوره‌های آموزشی با هزینه‌های شرکت شهرکها برگزار می‌شود اما واحدهای صنعتی اهمیتی نمی‌دهند و استقبال کمی دارند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های خراسان جنوبی با بیان اینکه فرهنگ مردم باید تغییر کند و به سمت خرید محصولات استان کشیده شود، اذعان داشت: گرچه بروکراسی اداری و مراحل بررسی طرح‌ها سنگین و زمان‌بر است اما باید دیدگاه صاحبان صنایع را نیز در تولید بررسی کرد.

جرجانی عمده تولیدات استان را لوله‌های پلی‌اتیلن، شیشه‌های دوجداره، فرآوری‌های معدنی و صنایع غذایی اعلام کرد و گفت: در حال حاضر در خراسان جنوبی یکی از 6 واحد سنگ بری مطرح کشور فعال است.

وی ادامه داد: از تسهیلاتی که به تازگی در سطح کشور توزیع می‌شود، 405 میلیارد تومان سهم استان است که باید جذب شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های خراسان جنوبی در رابطه با ارتباط صنعت با دانشگاه، گفت: در راستای فرآوری عناب با دانشگاه بیرجند تفاهم‌نامه‌ای منعقد شد و در آینده نزدیک نیز این واحد انواع آنتی‌اکسیدان، خمیر دندان و رنگ گیاهی عناب را تولید خواهد کرد.

جرجانی با بیان اینکه واحدهای صنعتی فرآوری محصولات استراتژیک برای دریافت تسهیلات ابتدا باید به عنوان شرکت دانش‌بنیان به ثبت برسند، گفت: واحدهای فرآوری عرقیات می‌توانند به راحتی دانش‌بنیان شوند و تسهیلات بگیرند.

وی افزود: تفاهم‌نامه دیگری با دانشگاه صنعتی بیرجند در راستای رصد واحدهای صنعتی و تولیدی استان نوشته شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های خراسان جنوبی گفت: برای رونق تولید اصلی ترین اقدام بازاریابی و ایجاد انگیزه مردم برای خرید تولید داخلی است و سپس باید به تنوع محصولات بر اساس سلیقه روز مشتری پرداخت.

جرجانی اضافه کرد: با فرابورس قراردادی نوشته شده و واحدهایی که تمایل داشته باشند می‌توانند با 100 هزار تومان سرمایه اولیه در فرابورس حضور داشته باشند و نقدینگی خود را تامین کنند.

وی ضمن انتقاد از واحدهای صنعتی استان، گفت: علی رغم اطلاع رسانی گسترده تنها یک واحد برای حضور در فرابورس فقط مراجعه کرده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: واحد فرآوری خاک‌های معدنی و صنعتی امسال افتتاح شده و در دولت یازدهم از محل صندوق تسهیلات ارزی تسهیلات دریافت کرده است و در هفته دولت به صورت رسمی افتتاح می شود.

جرجانی با اشاره به افتتاح ایستگاه آتش‌نشانی شهرک صنعتی قائن، افزود: همچنین تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی قائن در دولت یازدهم اعتبار خود را دریافت کرده و تاکنون 3.5 میلیارد تومان برای آن هزینه داشته است.

وی یادآور شد: در هفته دولت سه واحد صنعتی و دو پروژه عمرانی در شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز