مدیرکل میراث فرهنگی خراسان جنوبی:

یارانه سرمایه‌گذاران بخش گردشگری استان در دولت یازدهم پرداخت شد

۱۳۹۵/۰۵/۲۴ - ۰۰:۳۴:۴۰
کد خبر: ۴۴۵۲۲۷
یارانه سرمایه‌گذاران بخش گردشگری استان در دولت یازدهم پرداخت شد
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: از ابتدای دولت 700 میلیون تومان بهره تسهیلات سرمایه‌گذاران بخش گردشگری به آنها پرداخت شد.

حسن رمضانی در گفت‌وگو با خبرنگار برنا در بیرجند، اظهار داشت: نوروز گذشته استان خراسان جنوبی یکی از 10 مقصد عمده گردشگری کشور شناخته شد و این مهم با برگزاری برنامه‌های متعدد به سرانجام رسید.

وی افزود: آبان ماه پذیرای تورهایی از گردشگران کشور فرانسه تحت عنوان تور زرشک و زعفران خواهیم بود که در آن آداب رسوم برداشت این دو محصول نیز در معرض نمایش گذاشته می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: اوایل سال 96 شاهد راه‌اندازی هتل‌هایی دیگری مانند هتل آستان قدس در طبس خواهیم بود.

رمضانی همچنین از راه‌اندازی فاز نخست هتل منطقه نمونه بند دره با بهره‌مندی از تسهیلات صندوق توسعه ملی تا پایان سال خبر داد.

وی ادامه داد: در طول یک سال گذشته نزدیک به 7 میلیارد تومان تسهیلات صندوق توسعه ملی به طرح‌های گردشگری خراسان جنوبی اختصاص یافت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با اشاره به کسب رتبه برتر روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی در بین روابط عمومی‌های کشور، تصریح  کرد: آمار گردشگران خارجی بیش از 300 درصد به صورت قطعی افزایش داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: از ابتدای دولت 700 میلیون تومان بهره تسهیلات سرمایه‌گذاران بخش گردشگری به آنها پرداخت شد.

رمضانی اظهار داشت: بر اساس قانون سرمایه‌گذارانی که برای راه‌اندازی تاسیسات گردشگری تسهیلات بانکی دریافت می‌کنند، سازمان میراث فرهنگی متعهد می‌شود تا 8 درصد تسهیلات را به سرمایه‌گذار به عنوان یارانه پرداخت کند.

وی افزود: با توجه به کاهش نرخ تسهیلات بانکی و با توجه به اینکه در خراسان جنوبی به عنوان یک استان کم‌برخوردار نرخ بانکی پایین‌تر خواهد بود، امیدواریم سرمایه‌گذاران بیشتری به این بخش روی بیاورند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با اشاره به پیگیری‌های این سازمان در رابطه با غار جهنم، اذعان داشت: به لحاظ قانونی غار جهنم در حوزه کاری میراث فرهنگی نیست و امور مربوط به غارها از طریق کارگروهی تحت عنوان کارگروه غارها و مسؤولیت سازمان محیط زیست پیگیری می‌شود.

رمضانی ادامه داد: اگر غاری دارای نشانه‌هایی از سکونت بشر باشد میراث فرهنگی نسبت به ثبت آن اقدام می‌کند اما در غار جهنم هیچ اثر فرهنگی مشاهده نشده و این تنها یک عارضه طبیعی زمین‌شناسی است.

وی افزود: ابتدا سازمان میراث فرهنگی با بهره‌برداری معدن در محدوده این غار مخالفت کرد اما با پیگیر مجدد معدنکاران، در کارگروه معدن به آنها مجوز حفر داده شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینکه غار جهنم در ردیف آثار فرهنگی قرار ندارد، خاطرنشان کرد: در ثبت آثار ملی، آثار شناسایی شده اولویت‌بندی می‌شوند و نمونه‌های کم‌نظیر آن در فهرست آثار ملی ثبت می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما