مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی:

پرورش مرغ سایز دارای توجیه اقتصادی است

۱۳۹۵/۰۸/۱۲ - ۰۹:۱۹:۰۸
کد خبر: ۴۷۷۴۸۹
پرورش مرغ سایز دارای توجیه اقتصادی است
مدیر کل دامپزشکی خراسان‌جنوبی گفت: پرورش مرغ سایز دارای توجیه اقتصادی است، چراکه در این روند، مرغ در سن حداکثر 42 روزه کشتار می‌شود و در نهایت منجر به افزایش تولید گوشت در واحد سطح و بهبود تبدیل غذایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری علیرضا رفیعی‌پور ، با اشاره به تولید مرغ سایز در استان افزود: در تولید این مرغ تسهیل در بسته‌بندی و امکان بهره‌وری بهتر از مرغ در مراکزعرضه و رستوران‌ها فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه در پرورش مرغ با سن پایین‌تر کیفیت گوشت مطلوب‌تر بوده و باعث رضایت بیشتر در مصرف کننده ‌خواهد بود، تصریح کرد: در هنگام افزایش وزن مرغ، لاشه‌های بیش از 2کیلوگرم میزان چربی مرغ و چربی‌های محوطه شکمی افزایش می‌یابد و مصرف کننده برای خرید چربی بطنی که مصرف خوراکی نداشته  و دور ریز است، هزینه پرداخت می‌کند. 

مدیر کل دامپزشکی استان یادآور شد: تولید مرغ سایز با وزن استاندارد یکی از آیتم‌های بسیار مهم در صادرات بوده و باعث بازارپسندی محصول می‌شود.

رفیعی‌پورخاطرنشان کرد: همکاری تولید‌کنندگان، اتحادیه‌ها و تشکل‌های تولیدی و فرهنگ‌سازی در مصرف کنندگان و ایجاد زیر ساخت‌های لازم برای به ثمررسیدن این طرح انکارناپذیر است.

 

نظر شما