امام جمعه بیرجند:

مبارزه با آسیب‌های اجتماعی از مهم‎ترین ضرورت‌های جامعه است

۱۳۹۵/۰۸/۱۵ - ۰۷:۴۹:۳۸
کد خبر: ۴۷۸۴۵۷
مبارزه با آسیب‌های اجتماعی از مهم‎ترین ضرورت‌های جامعه است
امام جمعه بیرجند گفت: مبارزه با آسیب‌های اجتماعی از مهم‎ترین ضرورت‌های جامعه است.

به گزارش خبرگزاری برنا، حجت الاسلام علی رضایی ظهر امروز (14 آبان) در خطبه های نماز جمعه با بیان اینکه آسیب های اجتماعی جدی است، گفت: در همین راستا برای مقابله جدی با آسیب‌های اعتیاد، طلاق، حاشیه‌نشینی، مفاسد اخلاقی و ... ستاد پیشگیری از آسیب‎­های اجتماعی در وزارت کشور با 18 کارگروه برای مسائل مختلف تشکیل شده است. 

وی با تاکید بر اینکه مبارزه با آسیب اجتماعی ضرورت دارد، افزود: مقام معظم رهبری فرمودند«برای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی حتی آنهایی که به دین و اسلام اعتقادی ندارند، اگر ایران را قبول دارند باید با همه توان وارد میدان شوند.». 

امام جمعه بیرجند فقر را منشاء بسیاری از آسیب‎های اجتماعی دانست و گفت: یکی دیگر از مشکلات افسردگی جوانان است و آمار افسردگی در کشور نگران کننده است.

حجت الاسلام رضایی تاکید کرد: باید شادی و نشاط را در جامعه گسترش دهیم و همه باید سهم خود را در مبارزه با آسیب‌های اجتماعی انجام دهیم. 

وی از حضور مردم آگاه و متدین و ولایتمدار خراسان‌جنوبی برای حضور پررنگ در راهپیمایی 13 آبان به مناسبت روز ملی مبارزه با استکبار قدردانی و تشکر کرد. 

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه 14 آبان روز فرهنگ عمومی است، تصریح کرد: شورای فرهنگ عمومی شورایی راهبردی است که امام خمینی(ره) فرمودند«انحراف فرهنگی پذیرش اسلام امریکایی است».

امام جمعه بیرجند ادامه داد: شورای فرهنگ عمومی در استان و شهرستان‌ها زیر نظر امام جمعه تشکیل شده اما متاسفانه با پیگیری های فراوان مصوبات ضمانت اجرایی ندارد و امکانات محدود دارد اما در عین حال این از مسئولیت همه ما در برابر امام(ره) و شهدا کم نمی کند. 

حجت الاسلام رضایی با تاکید بر ضرورت اقدامات هماهنگ و هدفمند براى ارتقاء فرهنگ عمومى، افزود: باید همه تلاش کنند تا فرهنگ عمومی بهبود پیدا کند. 

وی با اشاره به اینکه 20 آبان روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه است، گفت: مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر همواره بر رشد علمی کشور تأکید داشتند و به ‌صراحت اعلام کردند این رشد علمی به هیچ دلیلی نباید کاهش یابد یا متوقف شود. 

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه قدرت را علم و آگاهی و تخصص می آورد، تاکید کرد: از مسئولان انتظار است تا همت مضاعف کنند که حرکت پیشرفت علمی متناسب با نیاز کشور شتاب داشته باشد و استفاده از نخبگان را بیشتر مورد توجه قرار دهند. 

حجت الاسلام رضایی ادامه داد: اگر صد شعار دهیم اما در مسائل علمی و تخصصی نیازمند دشمنان باشیم اهدافمان محقق نمی شود لذا باید همگان به این مهم توجه و مسئولان به وظایف خود عمل کنند. 

وی در ادامه با اشاره به اینکه مراسم اربعین حسینی بسیار استثنایی است، گفت: اربعین تجلی ابتدایی لشکری است که می تواند زمینه را برای حاکمیت انسان کامل فراهم کند و اگر راه اباعبدالله علیه السلام و شهدا را ادامه دهیم قطعا پیروز می شویم. 

امام جمعه بیرجند به رای اعتماد سه وزیر آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان اشاره کرد و افزود: این امر تعامل خوب مجلس با دولت را می‌رساند و امیدواریم جامعه را دو قطبی نکنیم و همه زیر نظر ولایت فقیه باشیم.

حجت الاسلام رضایی یادآورشد: اگر می‌خواهیم به جایی برسیم با اعتماد و چشم امید به دشمنان نمی شود و جنایات بسیار استکبار و دشمنان در عراق و سوریه و یمن هشدار است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز