فرمانده انتظامی نهبندان:

آموزش و پرورش نهادی فرهنگ ساز در پیشگیری از آسیب های اجتماعی است

۱۳۹۵/۰۸/۱۵ - ۰۷:۵۵:۳۰
کد خبر: ۴۷۸۴۶۵
آموزش و پرورش نهادی فرهنگ ساز در پیشگیری از آسیب های اجتماعی است
فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان گفت: آموزش و پرورش نهادی فرهنگ ساز با تأثیرگذاری عمیق در توسعه امنیت اجتماعی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی است که نهادینه شدن فرهنگ خود مراقبتی و خود کنترلی از کالبد آن نشأت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری برنا،سرهنگ غلامرضا شاهوردی در دیدار با رئیس اداره آموزش و پرورش نهبندان اظهار کرد: می توان با پایه ریزی علمی و فرهنگی امنیت اجتماعی را در جامعه به نحو مطلوب افزایش داد.
وی ادامه داد: در همین ارتباط باید از ظرفیت آموزش و پرورش در امر پیشگیری و تعلیم و تربیت بهره گیری حداکثری را داشت.
وی افزود: تعامل و مشارکت نیروی انتظامی و آموزش و پرورش در نهبندان مطلوب، سازنده و ارمغان آور امنیت و آرامش جامعه دانش آموزی است و این دو مجموعه با مشارکت و همدلی توانسته اند اقدامات شایسته ای در حوزه های مختلف به ویژه عرصه های فرهنگی، اجتماعی و آموزشی انجام دهند.
وی گفت: پلیس، آموزش همگانی را در اولویت های خود قرار داده و سعی می کند با ارتقا فرهنگ آموزش در بین شهروندان، پیشگیری از وقوع جرایم را در بین آحاد افراد جامعه گسترش دهد. 
به گزارش ایرنا، شاهوردی بیان کرد: پلیس مسئولیت ایجاد نظم و امنیت و آموزش و پرورش نقش تعلیم و تربیت را در جامعه بر عهده دارد و دانش آموزان به عنوان مهم ترین سرمایه های آینده باید مورد توجه همه سازمان ها باشند .
رئیس آموزش و پرورش نهبندان با قدردانی از تعامل پلیس در ارتقا آگاهی دانش آموزان افزود: امروزه پلیس و آموزش و پرورش به عنوان دو نهاد با اهمیت در فرهنگ سازی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی نقش پررنگی دارند.
حسین پرنده اظهار کرد: در دوره ای که تکنولوژی به ویژه در زمینه ارتباطات پیشرفت چشمگیری داشته و افراد در جامعه پذیری با الگوهای حقیقی و مجازی زیادی روبه رو هستند آسیب های اجتماعی به عنوان یک چالش و دغدغه، خانواده ها را دچار مشکل کرده است.
وی یادآور شد: برگزاری کلاس های آگاه سازی و آموزشی در این زمینه بازخورد خوبی داشته و علاوه بر ارتقا سطح آگاهی خانواده ها و جوانان، جامعه را نیز تا حدود زیادی در این زمینه بیمه کرده است.

 

نظر شما