۶۶۰ گردشگر خارجی از آثار تاریخی و طبیعی خراسان جنوبی دیدن کردند

۱۳۹۵/۰۸/۱۵ - ۰۷:۵۶:۵۱
کد خبر: ۴۷۸۴۶۷
۶۶۰ گردشگر خارجی از آثار تاریخی و طبیعی خراسان جنوبی دیدن کردند
معاون گردشگری، سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: 660 نفر گردشگر خارجی در 6 ماهه اول سال 95 از آثار تاریخی و طبیعی استان دیدن کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، مرتضی عربی افزود: این گردشگران شهروندان ایتالیا، استرالیا، آلمان، فرانسه، انگلستان، چین، هند، سوئیس، افغانستان و ... بودند.
وی افزود: در این تورها، بازدید از جاذبه های شاخص گردشگری استان و بویژه بیابان جهانی لوت نهبندان مد نظر بود.
از مجموع آثار ثبت شده تاکنون باغ اکبریه بیرجند، مجموعه قنات بلده فردوس و بیابان لوت در فهرست آثار جهانی به ثبت رسیده است.
همچنین « هارتموت نیمن» نویسنده کتاب راهنمای گردشگری ایران به زبان آلمانی روز پنجشنبه در بیرجند به خبرنگاران گفت: خراسان جنوبی از جاذبه های گردشگری بی نظیر و دیدنی برخوردار است که با معرفی این ظرفیت های باید حضور گردشگران خارجی به این منطقه فراهم شود.
وی در نشست بررسی ظرفیت های خراسان جنوبی در بیرجند با حضور هیات هشت نفری گردشگران آلمانی در قالب تور زعفران افزود: در این سفر گردشگران با نحوه کاشت و برداشت زعفران در استان بویژه در قاینات که به سرزمین طلای سرخ معروف است آشنا می شوند و در بازگشت آن را به هموطنان خود معرفی می کنند.
وی با اشاره به سفر 6 روزه این هیات گردشگری به خراسان جنوبی گفت: در این سفر، گردشگران با فرآوری این محصول آشنا می شوند.
خراسان جنوبی دو هزار و 300اثر تاریخی و فرهنگی دارد که تاکنون حدود 800اثر در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز