مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی:

۵۲ باسکول در خراسان جنوبی مورد آزمون استاندارد قرار گرفت

۱۳۹۵/۰۸/۱۵ - ۱۰:۳۴:۵۳
کد خبر: ۴۷۸۵۵۰
مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۲ باسکول ثابت و همکف در این استان مورد آزمون قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری برنا، محمدرضا مروی‌مقدم صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: تمام وسایل توزین مورد استفاده در این استان توسط بازرسان و کارشناسان مورد بازرسی قرار گرفته است و روی آنها برچسب آزمون الصاق خواهد شد.

وی افزود: همچنین نصب برچسب آزمون بر روی وسایل توزین به منظور آگاهی شهروندان از استاندارد بودن این وسایل صورت می‌گیرد.

مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: نقش علامت استاندارد بر روی وسایل سنجش نشانه انطباق ویژگیهای فرآورده‌ها با علامت استاندارد ملی و دارا بودن علامت ویژه اوزان و مقیاسه نشانه صحت و دقت اوزان وسایل سنجش در محدوده تعیین شده استاندارد ملی مربوط است.

مروی‌مقدم با اشاره به اینکه تمام وسایل اوزان و مقیاس وسایل سنجش مشمول استاندارد اجباری است اظهار داشت: کاربرد نشان استاندارد ایران نشانگر تعهد تولید کننده یا ارایه کننده محصول با رعایت ضوابط و موازین و استمرار انطباق مشخصات کالا با استاندارد ملی است.

وی تولید، توزیع و فروش کالاهای مشمول اجرای اجباری استاندارد با کیفیت پایین تراز استاندارد یا بدون علامت استاندارد ایران ممنوع است و یادآور شد: شهروندان در صورت مشاهده و اعلام هر نوع تخلف در خصوص وسایل توزین می‌توانند با شماره تلفن 1517 تماس بگیرند.

مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی در ادامه از صدور 64 تأییدیه گواهی ایمنی و عملکرد آسانسور از ابتدای امسال در استان خبر داد.

مروی‌مقدم اظهار داشت: اداره کل استاندارد خراسان جنوبی در 7 ماهه امسال تعداد 64 تائیدیه گواهی ایمنی و عملکرد آسانسور با هدف ایجاد ایمنی کاربران و ارتقای کیفیت آسانسورها در استان صادر کرده است.

وی افزود: بر اساس مصوبه شورای عالی استاندارد تمام آسانسورهای نصب شده در کشور مشمول مقررات استانداردهای اجباری است و این موضوع به تمام شهرداریهای استان جهت رعایت موضوع در صدور پروانه پایان کار ابلاغ شده است.

مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی بیان کرد: در راستای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و حفظ سلامت و ایمنی فردی و عمومی به صورت میانگین هر 3 ماه اطلاعیه‌های آزمون دوره‌ای آسانسور جهت آگاهی هم استانی‌ها در روزنامه‌های محلی استان منتشر می‌شود.

مروی تصریح کرد: انجام بازرسی‌های آسانسور تنها به وسیله شرکتهای بازرسی کننده تأیید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد صورت می‌گیرد و در این خصوص تعداد 3  شرکت بازرسی در زمینه بازرسی عملکرد آسانسورهای نصب شده در سطح استان فعالیت می‌کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز