مدیرکل امورعشایری خراسان‌جنوبی خبر داد:

تولید ۲۵ درصد صنایع دستی خراسان‌جنوبی در محلات عشایری

۱۳۹۵/۰۸/۱۹ - ۰۸:۳۱:۲۹
کد خبر: ۴۸۰۳۳۷
تولید ۲۵ درصد صنایع دستی خراسان‌جنوبی در محلات عشایری
مدیرکل امورعشایری خراسان جنوبی گفت: ۲۵ درصد تولیدات صنایع دستی استان در محلات عشایری است.

به گزارش خبرگزاری برنا، غلامرضا قوسی عصرگذشته (17 آبان ماه) در جلسه بررسی راهکارهای حمایت از صنایع دستی استان گفت: عشایر خراسان‌جنوبی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالایی دارند.

وی، اشتغال و درآمد عشایر را از مهم‌ترین دغدغه‌های پیش رو دانست و گفت: اشتغال باعث تثبیت جمعیت روستایی و ماندگاری خانوارهای عشایری می‌شود.

قوسی با بیان اینکه خشکسالی‌های پیاپی درآمد عشایر را کاهش داده و آن‌ها را وادار به مهاجرت می‌کند، اظهار کرد:در شرایط کنونی باید احیاء و کمک به تولید صنایع دستی در خانوار عشایری را مورد توجه قرار دهیم.

فعالیت36 صندوق خرد زنان عشایر

وی بای بیان اینکه صنایع دستی زمینه اشتغال عشایر را فراهم می‌کند، گفت: هم اکنون ۳۶ صندوق خرد زنان در این زمینه فعالیت می‌کنند.

قوسی تاکید کرد: باید دستگاه های خدمت‌رسان با یکدیگر هماهنگ و منسجم عمل کنند تا به اشتغالی پایدار در روستاها و خانوار عشایر برسیم.

مدیرکل امورعشایری خراسان‌جنوبی خواستار بهبود و احیای صنایع دستی شد و افزود: آمادگی هرگونه کمک‌های مالی و حمایتی را در زمنیه احیای این رشته داریم.

طرح پیشرفت و آبادانی در ۶ دهستان خراسان‌جنوبی اجرا می‌شود

محمد زهرایی مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی نیز با اشاره به اینکه طرح پیشرفت و آبادانی در ۶ دهستان خراسان‌جنوبی اجرا می‌شود، اظهار کرد: این طرح در چهار دهستان در شهرستان‌های سربیشه، درمیان، زیرکوه، طبس و دو دهستان نیز در نهبندان اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین طرح پیشرفت و آبادانی در چهار حوزه فرهنگی، سلامت، زیرساخت و عمرانی و احیای قنات اجرایی خواهد شد.

زهرایی با اشاره به اولویت‌های انتخاب دهستان‌ها برای اجرای این طرح، اضافه کرد: شهرستان‌های مرزی که در معرض تهدید اشرار قرار دارند به ویژه منطقه شرق، برای اجرای طرح تعریف شده‌اند.

وی با انتقاد از وضعیت اشتغال در خراسان جنوبی گفت: متاسفانه اشتغال را با حقوق ثابت و ماهیانه نگاه می‌کنیم و از آن به عنوان کارآفرینی یاد نمی‌شود.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی با اشاره به محصولات استراتژیک استان مانند زرشک و عناب، افزود: همچنین ما به سمت ارزش افزوده و فرآوری محصولات کشاورزی پیش نرفته ایم.

زهرایی با اشاره به پتانسیل‌های موجود در خراسان جنوبی تصریح کرد: باید از تخصص و توان مردمی در راستای  استفاده از این پتانسیل‌ها به خصوص رونق صنایع‌دستی استفاده کنیم.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی تاکید کرد: باید نقاطی از استان که می‌توان در آن صنایع دستی را احیا کرد، شناسایی و بازارها را به ارزش افزوده تبدیل کنیم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز