در جلسه بررسی راهکارهای حمایت از صنایع‌دستی مطرح شد؛

انتقاد از تعاونی‌هایی که تنها نام صنایع دستی را یدک می‌کشند

۱۳۹۵/۰۸/۱۹ - ۰۸:۳۵:۰۹
کد خبر: ۴۸۰۳۳۸
انتقاد از تعاونی‌هایی که تنها نام صنایع دستی را یدک می‌کشند
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی بابیان اینکه ۳۰ شرکت تعاونی تولید صنایع دستی در استان وجود دارد، گفت: متاسفانه این شرکت‌ها فقط نام صنایع دستی را یدک می‌کشند.

به گزارش خبرگزاری برنا، حسن رمضانی عصرگذشته (17 آبان ماه) در جلسه بررسی راهکارهای حمایت از صنایع دستی استان، برگزاری دوره‌های آموزشی را بسیار موثر در پیشرفت هنرمندان و صنعتگران دانست و افزود: آمادگی داریم برای این افراد دوره‌های آموزشی رایگانی را برگزار کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید زمینه مشارکت صنعتگران و هنرمندان در نمایشگاه ها فراهم شود، اظهار کرد: همچنین باید خدمات ارائه شده دستگاه‌ها به این قشر هماهنگ باشد.

رمضانی با بیان اینکه تاکنون هر یک از دستگاه‌های ذیربط اقدامات زیادی را برای کمک به هنرمندان انجام داده‌اند، گفت: این خدمات به دلیل پراکنده بودن به نتیجه ای مطلوب نرسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی ادامه داد: باید نقاط ضعف و نقص‌های موجود در دستگاه‌ها در حوزه صنایع دستی رفع شود.

وی خواستار بازبینی نقش شرکت‌های تعاونی تولید صنایع دستی شد و افزود: این تعاونی‌ها باید باید برای رفع مشکلات هنرمندان تحت پوشش خود تلاش کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی ادامه داد: همچنین باید با استفاده از ظرفیت هنرمندان مجموعه‌ای پویا را شکل دهند.

رمضانی ادامه داد: این تعاونی‌ها باید در ساختار و مجموعه ای تجمیع شده و برای رفع مشکلات پیش روی صنعتگران تلاش کنند.

وی با اشاره به تولیدات صنایع دستی خراسان‌جنوبی بیان کرد: این تولیدات در ایران شناخته شده نیست و باید برای معرفی آن ها تلاش کنیم.

رمضانی خواستار همکاری همه دستگاه‌ها برای معرفی تولیدات صنایع دستی استان شد و گفت: متاسفانه نگاه همه برای معرفی این محصولات به سمت میراث فرهنگی است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز