رئیس صنعت و معدن فردوس:

۱۳۲۰ مورد بازرسی از بازار شهرستان فردوس انجام شد

۱۳۹۵/۰۸/۱۹ - ۰۸:۴۵:۴۹
کد خبر: ۴۸۰۳۴۳
۱۳۲۰ مورد بازرسی از بازار شهرستان فردوس انجام شد
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت فردوس از انجام ۱۳۲۰ مورد بازرسی از بازار فردوس در ۶ ماه اول امسال خبر داد و گفت: در این مدت ۲۲ پرونده تخلفات صنفی در فردوس تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری برنااحمد نعیمی  اظهار داشت: در شش ماهه اول امسال در حوزه قاچاق کالا 10 گشت ارشادی مشترک در بازار به منظور اطلاع رسانی و آگاهی کسبه انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: 1320 مورد نیز بازرسی در همین مدت از واحدهای صنفی مختلف به عمل آمده است که بازاریان باید برای عرضه اقلامی مانند لوازم التحریر، تلفن همراه، سیگارت، البسه و پوشاک و لوازم آرایشی و بهداشتی فاکتور معتبر و برای کالاهای خارجی برگ سبز گمرکی ارائه کنند که در غیر اینصورت جرم محسوب می‌شود و با متخلفان برخورد خواهد شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت فردوس به مردم توصیه کرد: برای حمایت از کالای ایرانی و رونق بازار، از تولیدات داخلی و حتی محصولات شهر فردوس خرید کنند و بازاریان نیز کالاهای ایرانی را در معرض انتخاب مردم قرار دهند.

نعیمی اظهار داشت: در شش ماهه اول امسال 22 پرونده تخلفات صنفی درحوزه گرانفروشی، کم فروشی و عدم درج قیمت تشکیل که به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شدند که ارزش ریالی این پرونده‌ها 38 میلیون و 384 هزار و 860 ریال بوده است.

وی گفت: در همین مدت 71 مورد گزارش به ستاد خبری رسیده است و 15 مورد نیز گشت مشترک با همکاری سایر ادارههای ذیربط از نانوائیها و برخی صنوف دیگر داشتیم.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت فردوس خاطرنشان کرد: در راستای اجرای ماده 79، ارائه خدمات به خانواده ایثاگران، 11 پروانه کسب به صورت رایگان در رسته‌های مختلف صنفی صادر شده است.

 

نظر شما