جذب ۱۲۰۰ بی‌سواد برای سوادآموزی در خراسان‌جنوبی

۱۳۹۵/۰۸/۲۲ - ۰۸:۰۶:۴۴
کد خبر: ۴۸۱۲۵۸
جذب ۱۲۰۰ بی‌سواد برای سوادآموزی در خراسان‌جنوبی
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی گفت: در سطح استان از بین 5 هزار بی‌سواد باقی‌مانده 1200 نفر برای سوادآموزی جذب شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری برنا، فرشید جعفری در پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی گفت: وضعیت سوادآموزی در دوره‌های سه‌گانه پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه در دو دوره انتقال و تحکیم سوادآموزی در استان وضعیت مناسب است، تصریح کرد: سخت‌ترین دوره سه‌گانه ریشه‌کنی بی‌سوادی سوادآموزی بی‌سوادان مطلق است که باید جذب شوند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با بیان اینکه سهمیه استان برای جذب افرادی که بی‌سواد مطلق هستند، امسال2 هزار نفر ابلاغ شده است، یادآور شد: تاکنون از این تعداد 1200 نفر جذب شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران که سابقه دینی دارد موضوع ریشه‌کنی بی‌سوادی در آن یکی از الزامات است، اضافه کرد: این امر پشتیبانی همه نهادها و دستگاه‌ها از آموزش و پرورش را می‌طلبد.

جعفری با بیان اینکه آزمون‌هایی که از بی‌سوادان گرفته می‌شود توسط کارشناسان انجام می‌گیرد، تصریح کرد: تجربه نشان می‌دهد که بیش‌از 70 درصد از این افراد در این آزمون‌ها قبول نمی‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: دهیاران می‌توانند در شناسایی بی‌سوادان و تشکیل کلاس‌های سوادآموزی با آموزش و پرورش همکاری کنند.

خراسان‌جنوبی رتبه دوم کنکور در رشته‌های تجربی و ریاضی را کسب کرد

عباس لامعی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی نیز گفت: خراسان‌جنوبی در قبولی کنکور امسال در رشته‌های تجربی و ریاضی رتبه دوم کشور را کسب کرده است.

وی افزود: خراسان‌جنوبی از استان‌های فرهنگی بوده که پیشینه آموزش و پرورش به سبک نوین در آن طولانی است.

لامعی تصریح کرد: با توجه به پیشینه غنی فرهنگی و آموزشی در خراسان‌جنوبی لازم است، موزه‌ای برای اسناد آموزش و پرورش در استان راه‌اندازی شود.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی در قبولی کنکور امسال در رشته‌های تجربی و ریاضی رتبه دوم کشور را کسب کرده است، اضافه کرد: همچنین در رشته علوم انسانی خراسان‌جنوبی توانست در کنکور امسال رتبه پنجم کشور را کسب کند.

علی‌اکبر اذانی رئیس اداره انجمن اولیاء و مربیان اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی نیز گفت: در زمینه مشارکت بهتر و شفاف‌سازی هزینه‌ها و همکاری متقابل والدین با مدارس و با توجه به استقبال اولیاء از موضوع قبوض هدیه مدارس در سال‌های گذشته این امر به عنوان یکی از مصوبات جلسه آموزش و پرورش قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه سال گذشته برای چاپ قبوض هدیه مدارس در استان حدود 2 میلیون تومان هزینه شده است، افزود: امسال نیز برای این کار 2 میلیون و 500 هزار تومان اعتبار مورد نیاز است.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته در راستای توزیع این قبوض حدود یک‌میلیارد و 100 میلیون تومان توسط اولیاء به مدارس استان کمک جمع‌آوری شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز